Týždenníky v marci padali - najmä Plus 7 dní a Život

 

Ľudia kupovali v marci týždenníky menej ako mesiac predtým. Prevažnej väčšine titulov predajnosť podľa marcového auditu ABC SR klesala či stagnovala, rastové týždenníky boli výnimkou. Za poklesom však nemusí byť iba klesajúca nálada obyvateľstva míňať peniaze na tlač – marcový vývoj bol v rovnaký aj v predchádzajúcich rokoch. Medzi pádmi boli aj dlhoročné negatívne rekordy.

 




 

Týždenníky:

 

Báječná žena

 

Eurotelevízia

 

Katolícke noviny

 

Nový Čas Ľudia

 

Nový Čas pre ženy

 

Plus sedem dní

 

Šarm

 

Trend

 

Týždeň

 

Život

 


 

Ďalšie linky:

 

Denníky,

 

viac týždenníkov, dvojtýždenníkov, mesačníkov.

 

 

 

 

 

Dosiahla ho dvojka medzi týždenníkmi – časopis Plus 7 dní (Spoločnosť 7 Plus). S priemernou predajnosťou 141 643 získal historicky najhorší auditovaný výsledok. V porovnaní s februárom spadla o štyri tisícky. Medziročne je výsledok horší takmer o 38 tisíc výtlačkov. Časopis sa tento rok ešte nedostal nad 150-tisícovú hranicu, ktorú vlani nepodliezol ani raz.

 



 

Najpredávanejší Nový Čas pre ženy (Ringier) stratil necelých päť tisíc výtlačkov z mesačného priemeru, ktorý v marci dosiahol predajnosť 211 175 kusov z každého vydania. Časopis si podobne ako v predchádzajúcom mesiaci medziročne o niekoľko tisícok polepšil. V marci bol náskok päťtisíc výtlačkov, pred dvomi rokmi bolo číslo nad 230-tisícovou hranicou.

 



 

V tesnom závese za Plus 7 dní bola Báječná žena z rovnakého vydavateľstva. Z lacného časopisu sa predávalo v priemere 140 404 exemplárov, čo bolo o približne 3 800 kusov menej ako mesiac predtým. Medziročne je výsledok nižší o 10-tisíc kusov, v porovnaní s marcom 2007 až o 35-tisíc. Marcový výsledok mal týždenník naposledy koncom roka 2005.

 



 

Štvorkou medzi týždenníkmi je tradične Život (Ringier) – s marcovou predajnosťou 115 685 stratil za mesiac tri tisícky z priemernej predajnosti. Medziročný pád predstavoval necelých 15-tisíc kusov. Aktuálne číslo patrí k dlhoročne najhorším výsledkom.

 



 

Pod stotisícovú hranicu po troch mesiacoch opäť spadla Eurotelevízia (Bauer Media SK). Medzimesačne stratila 1 400 výtlačkov. Nad „stovku“, ktorú podliezla presne pred rokom, sa programový časopis na chvíľu vyštveral koncom minulého roka. Medziročne týždenník stratil vyše 5-tisíc kupujúcich čitateľov.

 



 

Seriózne tituly .týždeň (W Press) aj TREND (TREND Holding) stratili medzimesačne necelých päťsto kusov. Týždeň si medziročne o tisícku polepšil na 15 926, v roku 2007 sa z neho predávalo ešte 18 400 kusov. TREND si medziročne pohoršil o 932 výtlačkov na marcových 16 633, súčasná predajnosť je medziročne približne rovnaká ako v rokoch 2007 a 2006.

 



 

Jediné tituly, ktoré v marci rástli, boli Katolícke noviny (Spolok Sv. Vojtecha, predajnosť 80 013) a Roľnícke noviny (Petit Press, predajnosť 6 140). Obe si medzimesačne polepšili o necelých päťsto kusov.

 



 

 

 

Viac informácií, vývoje a prehľady údajov v sekcii Grafy a tabuľky > Priemerný predaný náklad tlače.

 



 

Zdroj údajov: ABC SR.

 

 

 

Poznámka: Mediálne.sk je súčasťou skupiny portálov eTREND.sk, ktorý prevádzkuje spoločnosť TREND Holding. Vydáva aj časopis TREND.