Z týždenníka Markíza odchádza vedenie


Aktuálna podoba titulky časopisu Markíza.

Spoločenský týždenník Markíza prichádza o svoje vedenie. Výpoveď podala šéfredaktorka titulu Eva Urbaníková, ako aj jej zástupkyňa Andrea Hajdúchová. "Moje predstavy o smerovaní časopisu sa začali líšiť s predstavami vedenia vydavateľstva. Nemôžem viesť projekt, za ktorý sa nedokážem postaviť," uviedla pre Mediálne.sk Urbaníková. Konkrétne dôvody svojho odchodu nechcela šéfredaktorka Markízy upresniť. "Chcem odísť v najkratšom možnom čase," dodala.

Podľa informácií Mediálne.sk je dôvodom Urbaníkovej odchodu snaha vydavateľstva TV Tip profilovať titul viac ako bulvár, vedeniu sa totiž nepáči prekryv s jeho novým titulom Žurnál. Časť redaktorov Markízy by mala v blízkom čase posilniť redakčnú zostavu Žurnálu.

Novým šéfredaktorom týždenníka Markíza by sa podľa informácií Mediálne.sk mal stať doterajší redaktor šoubiznisu v časopise a bývalý redaktor denníka Nový Čas Dodo Mikláš. "Dostal som ponuku, ktorú momentálne zvažujem," potvrdil pre Mediálne.sk.

Z týždenníka Markíza odchádza vedenie


Eva Urbaníková je aj moderátorkou dennej talkshow Ľudia na jednotku v STV.

Eva Urbaníková je vo svojej funkcii od septembra 2006. Na poste šéfredaktora týždenníka Markíza nahradila Miroslava Bekeča. Od utorka 26. septembra resp. čísla 39 / 2006 vychádza Markíza s novou grafickou úpravou a obsahovou štruktúrou vyjadrenou sloganom "Čítajte, čo žijete".

Týždenník Markíza vychádza od 4. decembra 1997 ako titul úzko prepojený s rovnomennou materskou televíziou. V roku 1999 zmenil spoločenský titul grafickú a obsahovú koncepciu smerom k ľahkému bulváru. Ďalšiu obsahovú a grafickú inováciu uskutočnilo vydavateľstvo v roku 2003.

Na čele vydavateľstva TV Tip, ktoré je prepojené s produkčným domom Forza Jána Kováčika, sa vystriedali Štefan Hlavatý a Ľubomír Belfi, súčasným generálnym riaditeľom je Martin Kulina, ktorý je súčasne členom predstavenstva Forzy.

Napriek odstúpeniu časopisu Markíza od dohody o podporovaní brandov TV Markíza funguje internetová stránka časopisu stále pod doménou televízie na adrese casopis.markiza.sk. Spoločnosť TV Tip sa odmieta od vzniku týždenníka v roku 1997 zapojiť do oficiálneho auditu nákladov tlače ABC SR. Na základe prieskumu spoločnosti Median SK sa ale prezentuje ako druhý najčítanejší týždenník. (lk)

Foto: STV