Spoločenský týždenník Markíza prichádza o svoje vedenie. Výpoveď podala šéfredaktorka titulu Eva Urbaníková, ako aj jej zástupkyňa Andrea Hajdúchová. "Moje predstavy o smerovaní časopisu sa začali líšiť s predstavami vedenia vydavateľstva. Nemôžem viesť projekt, za ktorý sa nedokážem postaviť," uviedla pre Mediálne.sk Urbaníková. Konkrétne dôvody svojho odchodu nechcela šéfredaktorka Markízy upresniť. "Chcem odísť v najkratšom možnom čase," dodala.
Podľa informácií Mediálne.sk je dôvodom Urbaníkovej odchodu snaha vydavateľstva TV Tip profilovať titul viac ako bulvár, vedeniu sa totiž nepáči prekryv s jeho novým titulom Žurnál. Časť redaktorov Markízy by mala v blízkom čase posilniť redakčnú zostavu Žurnálu.
Novým šéfredaktorom týždenníka Markíza by sa podľa informácií Mediálne.sk mal stať doterajší redaktor šoubiznisu v časopise a bývalý redaktor denníka Nový Čas Dodo Mikláš. "Dostal som ponuku, ktorú momentálne zvažujem," potvrdil pre Mediálne.sk.
Eva Urbaníková je vo svojej funkcii od septembra 2006. Na poste šéfredaktora týždenníka Markíza nahradila Miroslava Bekeča. Od utorka 26. septembra resp. čísla 39 / 2006 vychádza Markíza s novou grafickou úpravou a obsahovou štruktúrou vyjadrenou sloganom "Čítajte, čo žijete".
Týždenník Markíza vychádza od 4. decembra 1997 ako titul úzko prepojený s rovnomennou materskou televíziou. V roku 1999 zmenil spoločenský titul grafickú a obsahovú koncepciu smerom k ľahkému bulváru. Ďalšiu obsahovú a grafickú inováciu uskutočnilo vydavateľstvo v roku 2003.
Na čele vydavateľstva TV Tip, ktoré je prepojené s produkčným domom Forza Jána Kováčika, sa vystriedali Štefan Hlavatý a Ľubomír Belfi, súčasným generálnym riaditeľom je Martin Kulina, ktorý je súčasne členom predstavenstva Forzy.
Napriek odstúpeniu časopisu Markíza od dohody o podporovaní brandov TV Markíza funguje internetová stránka časopisu stále pod doménou televízie na adrese casopis.markiza.sk. Spoločnosť TV Tip sa odmieta od vzniku týždenníka v roku 1997 zapojiť do oficiálneho auditu nákladov tlače ABC SR. Na základe prieskumu spoločnosti Median SK sa ale prezentuje ako druhý najčítanejší týždenník. (lk)
Foto: STV