Týždenník Markíza postupne mení dizajn a obsahové zameranie

Spoločenský týždenník Markíza vydavateľského domu TV Tip predstavil v aktuálnom 27. čísle opätovné zmeny grafickej úpravy a obsahovej štruktúry. Uskutočnené zmeny podľa generálneho riaditeľa vydavateľstva TV Tip Martina Kulinu naznačujú ďalší vývoj týždenníka.

"Zámerom vydavateľstva je v ďalšom období výraznejšie profilovať týždenník Markíza ako spoločensko-lifestylový magazín, s čím súvisí aj použitý typ novej grafiky, ktorá je modernejšia a dynamickejšia," vysvetľuje Kulina. Pribudli taktiež témy venujúce sa životnému štýlu, pričom sa presunuli do prvej polovice časopisu.

Nová koncepcia a grafické stvárnenie sa majú vo svojej konečnej podobe premietnuť do obsahu týždenníka v septembri. Na september pripravuje vydavateľstvo aj mediálnu podporu uskutočnených zmien.

Súčasťou časopisu sa stala dlhoročná vkladaná programová príloha TV Tip. "Urobili sme tak na základe čitateľských ohlasov," upresnil Martin Kulina.

Markíza menila dizajn naposledy koncom septembra 2006 pod vedením vtedajšej šéfredaktorky Evy Urbaníkovej, kedy sa titul začal výraznejšie zameriavať na aktívnych čitateľov vo veku od 25 do 45 rokov. Osloviť ich chcel aj novou obsahovou štruktúrou vyjadrenou sloganom "Čítajte, čo žijete" a istou odlukou od bulváru. TV Tip však neskôr Urbaníkovej vyčítal nedostatok aktuálnych tém z oblasti šoubiznisu, čo viedlo napokon k jej odchodu.

Týždenník Markíza postupne mení dizajn a obsahové zameranie


Dodo Mikláš sa vrátil na svoju pôvodnú pozíciu vedúceho oddelenia šoubiznisu.

Číslo 27 / 2007 je zároveň prvým pod vedením novej šéfredaktorky Janette Suchej, ktorá doposiaľ pôsobila ako vedúca redaktorka sekcie žena / zdravie bulvárneho denníka Plus jeden deň. Jej zástupkyňou sa stala rovnako bývalá redaktorka Plus jedného dňa Beata Mrázová, ktorá v minulosti pôsobila aj v tínedžerskom mesačníku Shock!. Doterajší poverený šéfredaktor Dodo Mikláš sa vrátil na svoju pôvodnú pozíciu vedúceho oddelenia šoubiznisu. Mikláš bol vedením redakcie poverený od 5. apríla 2007, po odchode šéfredaktorky Evy Urbaníkovej a jej zástupkyne Andrei Hajdúchovej.

Vydavateľstvo TV Tip sa od vzniku týždenníka v roku 1997 nezúčastňuje oficiálneho auditu nákladov tlače ABC SR. Podľa prvej tohtoročnej vlny prieskumu Market & Media & Lifestyle - TGI spoločnosti Median SK je Markíza v súčasnosti štvrtým najčítanejším slovenským týždenníkom, jeho "posledné vydanie čitalo" 8,4 % respondentov. V máji časopis spustil novú verziu svojej internetovej prezentácie. Okrem Markízy TV Tip vydáva aj spravodajský týždenník Žurnál.

Týždenník Markíza postupne mení dizajn a obsahové zameranie

Týždenník Markíza postupne mení dizajn a obsahové zameranie

Týždenník Markíza postupne mení dizajn a obsahové zameranie

Scany: Týždenník Markíza