TV Tip sa lúči s Markízou špeciálnym retro vydaním. Prevzatie jeho vydávania Petit Pressom potvrdené

V Bratislave sa už dnes dostalo do predaja posledné číslo týždenníka Markíza z produkcie vydavateľstva TV Tip. Celoštátne vyjde zajtra. S čitateľmi sa redakcia lúči neštandardnou čiernou obálkou s obrovskými rokmi začiatku a konca časopisu - 1997 a 2010.

V logu aj číslach jednotlivých rokov je zobrazený prierez titulnými stranami z celej trinásťročnej histórie Markízy. Na spodnej časti strany je v červenom rámčeku uvedené "retro vydanie".

Neštandardná je aj strana s editoriálom. Tentokrát sú totiž dva. Doterajšia šéfredaktorka Miriam Žiaková sa čitateľom prihovára naposledy a hneď pod ňou sa s nimi zvítava nová šéfredaktorka zlúčeného časopisu Markíza - TV Svet Svetlana Kolesárová. Na tradíciu Markízy nadviaže počnúc budúcim týždňom.

TV Tip sa lúči s Markízou špeciálnym retro vydaním. Prevzatie jeho vydávania Petit Pressom potvrdené

"Týždenník Markíza sa krátko po svojom vzniku stal na periodickom trhu fenoménom s obsahom, ktorý sa odlišoval od všetkých dovtedy vydávaných týždenníkov a niektoré jeho čísla v prvých rokoch existencie vychádzali dokonca v mimoriadnych, až 250-tisícových nákladoch. V rebríčkoch prieskumov čítanosti Markíza patrila počas celej svojej existencie do prvej päťky  a vysokú čitateľskú priazeň si zachovala dodnes. Vychovala mnoho novinárov, prešla viacerými premenami, vizuálnymi aj obsahovými, s jediným cieľom - poskytnúť vám pestrejší a zaujímavejší obsah," bilancuje vo svojom rozlúčkovom texte Žiaková. "Hospodárska kríza však zasiahla aj naše vydavateľsvo, zúžila priestor konkurencieschopnosti na reklamnom trhu, ktorého nekompromisné zákony nemožno ignorovať, a toho dôsledkom je, že vo vydavateľstve TV Tip prestáva týždenník Markíza vychádzať," dodala.

"Ekonomická kríza, ktorá zasiahla celý svet, sťažila aj vydávanie mnohých novín a časopisov. Pôvodný vydavateľ týždenníka Markíza TV Tip chcel koncom júna zastaviť vydávanie tohto titulu, ale nakoniec sa dohodol s vydavateľstvom Petit Press o prevzatí a pokračovaní vydávania Markízy," nadväzuje na Žiakovej slová nová šéfrekdaktorka Svetlana Kolesárová. "Časopis Markíza sa vracia ako televízny guide a bude mať ambíciu uchádzať sa o priazeň čitateľov. Postupne sa zmení na dvojtýždenník s bohatým televíznym programom. Cena titulu ostáva nezmenená," povedala o novom smerovaní titulu.

Prečítajte si:

Hneď na vedľajšej strane editoriály dopĺňa inzerát na prvú Markízu z produkcie Petit Pressu. Titulná strana zachováva jej doterajšie základné dizajnové prvky, pribudlo menšie logo dvojtýždenníka TV Svet, s ktorým sa od budúceho týždňa zlúči. Prvá Markíza - TV Svet má vyjsť už v utorok 29. júna 2010.

Okrem štandardného obsahu prináša posledná Markíza od TV Tipu mimoriadny 24-stranový prierez históriou týždenníka s ukážkami titulných strán a textov zo všetkých trinástich rokov.

Markíza patrila k najdlhšie vychádzajúcím ponovembrovým spoločenským týždenníkom. Prvé číslo sa na trh dostalo 4. decembra 1997, masívne podporované v tom čase príbuznou rovnomennou televíziou. V súčasnosti patrí TV Tip k aktivitám podnikateľa Jána Kováčika, s televíznym lídrom týždenník spájal už iba rovnaký názov. Generálnym riaditeľom vydavateľstva je Michal Arpáš, ktorý sa nedávno stal predsedom Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska.