Tradičný český časopis 100+1 sa dostal do problémov. Populárno-náučný dvojtýždenník od júna nevychádza a rovnomenné vydavateľstvo pozastavilo aj nábor predplatiteľov, keďže na jeho majetok bolo vyhlásené insolventné konanie. Informuje o tom český týždenník Marketing & Media.

Tradičný český časopis 100+1 má problémy. Od júna nevychádza

"Situácia v 100+1 sa ešte stále rieši," informuje vydavateľstvo čitateľov na svojom webe. Z dôvodu prerušenia vydávania časopisu preto o dva týždne posunulo aj termín zasielania odpovedí do prebiehajúcej letnej súťaže. Nový hraničný termín je v stredu 21. júla 2010. "V tom čase tiež oznámime, či stopluska bude alebo nebude naďalej vychádzať a ako by mali postupovať predplatitelia," dodáva vydavateľstvo.

Z časopisu sa tento rok predáva priemerne okolo 25-tisíc výtlačkov. Podľa Marketing & Media sa jeho predajnosť od roku 2007 medziročne znižuje o približne desať percent. "Hoci predaný náklad 100+1 v posledných rokoch klesá, nie je tento pokles o nič dramatickejší než u iných titulov na trhu," konštatuje však odborný týždenník.

100+1 patrí v Česku k časopisom s najdlhšou tradíciou. Jeho prvé číslo vyšlo 10. januára 1964 ešte pod pôvodným názvom 100+1 zahraniční zajímavost. V porevolučných rokoch sa časopis osamostatnil od zahraničnej redakcie agentúry ČTK, ktorá začala postupne odpredávať jeho obchodné podiely. V 90. rokoch časopis prešiel rukami niekoľkých vlastníkov, menil sa jeho obsah i grafická úprava. V roku 2006 dostal tvrdšiu lakovanú obálku a od začiatku roku 2007 sa jeho názov skrátil na 100+1.

"Magazínu sa podarilo udržať na trhu aj napriek citeľnému nárastu konkurencie. Najmä v posledných piatich rokoch však na trhu pribúdajú časopisy, ktoré sú obsahovo a tematicky podobné zameraniu 100+1," uzatvára Marketing & Media.