Tesco začalo baliť erotické časopisy do nepriehľadných fólií

Časopis Maxim je v Tescu balený v nepriehľadnej fólii Zdroj: Mediálne.sk

Sporo odetým slečnám na titulkách pánskych časopisov je koniec. Minimálne v sieti hypermarketov Tesco.

Spoločnosť aj na Slovensku pristúpila k tomu, že erotické časopisy na regáloch ponúka len v „cenzurovanom“ balení. Týka sa to zatiaľ časopisu Maxim, ktorý sa v Tescu predáva zabalený v čiernej fólii.

Čitateľa tak nenaláka na obsah dáma z prvej strany, ale ani avíza tém na titulke. Balenie obsahuje len názov časopisu, mesiac, kedy vyšiel, cenu a čiarový kód.

Tesco potvrdilo, že časopisy tohto charakteru začalo predávať zaliate vo fólii. „Dôvodom je spätná väzba od našich zákazníkov a kolegov,“ uviedol pre Mediálne.sk koordinátor komunikácie Tomáš Ferenčák.

Balenie mesačníka Maxim do čiernej si všimol portál Mediář.cz, tomu rovnaký postup v susednom Česku potvrdilo Tesco takisto.

Vydavateľ časopisu, spoločnosť Burda Media 2000 na podmienky reťazca pristúpilo. „Vzhľadom na špecifický obsah časopisu Maxim sme sa na základe dohody so spoločnosťou Tesco a naším distribútorom tlače rozhodli, že časopis budeme dodávať v nepriehľadnej fólii. Rešpektujeme tak medzinárodné pravidlá spoločnosti Tesco pre predaj časopisov,“ povedala pre Mediář.cz riaditeľka českej pobočky vydavateľstva Petra Fundová.

Tesco na domácom trhu vo Veľkej Británii čelilo kritike za pánske časopisy v regáloch už viackrát. Aktivisti bojovali aj proti iným reťazcom. Supermarkety Sainsbury´s napríklad od roku 2006 tituly s erotickým obsahom zasúvajú za ostatné časopisy, do opačnej časti regálu ako detské časopisy a mimo úrovne očí.

Tesco najprv v stanovisku uviedlo, že si zistí názor zákazníkov v tejto súvislosti. Už v júli ale pripustil po prelistovaní jedného z titulov odlišný prístup k predaju časopisov s explicitným obsahom šéf reťazca Richard Broadbent.

„Bol som prekvapený obsahom. V tomto smere by sme sa mali zamyslieť nad mierou našej zodpovednosti. Nehovorím zatiaľ o konkrétnom riešení, ale sme ochotní pristúpiť k zmene,“ citoval vtedy R. Broadbenta Daily Mail. Ten na konferencii takto odpovedal na otázku, či nepovažuje pánske časopisy v regáloch Tesca za urážajúce ženy. Tesco pri riešení problému v Británii čelilo aj atakom zo strany ženského hnutia UK Feminista, ktoré sa proti pánskym magazínom už viackrát búrilo.

Iný britský reťazec Co-op dal pôvodne v lete vydavateľom pánskych časopisov ultimátum – ak „nezjemnia“ svoje obálky, od septembra mal tituly zo svojich vyše štyritisíc prevádzok stiahnuť. Napokon tak aj skutočne urobil.