Česká mutácia magazínu Maxim bola trhovou jednotkou v špecifickom segmente časopisov pre mužov, predanými výtlačkami sa naň nedoťahovali ani český Playboy či Esquire. Po 13 rokoch však značka v Česku končí, vydavateľstvo Burda Praha časopis zastaví. To isté platí pre ženský titul InStyle.
„Trh záujmových časopisov pre mužov dlhodobo významne klesá a v špecifickom segmente značky Maxim Burda Praha nevidí perspektívu pozitívneho vývoja,“ uviedlo vydavateľstvo k ukončeniu vydávania Maximu. Dodalo, že pre zamestnancov oboch redakcií sa bude snažiť nájsť uplatnenie v iných projektoch vydavateľstva.
Časopis Maxim je v Tescu balený v nepriehľadnej fólii Zdroj: Mediálne.sk
Časopis má za sebou v česko-slovenskom teritóriu pomerne bohatú históriu. Do Česka Maxim prenikol v roku 1997 ešte pod názvom Quo. Z obsahu postupne ubúdali vážnejšie a intelektuálne témy, prevládať začala odľahčená zábava, čoraz cynickejší humor a odvážnejšie fotografie. K rebrandingu na Maxim došlo v roku 2003. Z 90 percent bol obsah českého Maxima pôvodný, zvyšná desatina pochádza od sesterských redakcií.
V roku 2013 sa začali diať zmeny v magazíne, ktoré odštartoval odchod dlhoročného šéfredaktora Pavla Vondráčka, ktorého nahradil na šéfredaktorskej stoličke Jan Štěpánek z denníka Metro. Niekoľko mesiacov po Vondráčkovi odišla z časopisu veľká časť kľúčových redaktorov, ktorí spolupracovali ešte s bývalým šéfredaktorom. Aj v dôsledku toho sa koncepcia magazínu upravila a pod J. Štěpánkom začal vychádzať v úspornejšom režime.
P. Vondráček sa ku koncu Maximu vyjadril na Facebook otvoreným štýlom:
Maxim vyšiel v máji 2010 aj v samostatnej slovenskej mutácii. Vydavateľstvo Hachette Filipacchi 2000, ktoré neskôr akvirovala Burda, si chcelo otestovať efektívnosť predaja. Približne 60 - 70 percent obsahu bolo totožného s českou verziou. Slovenský Maxim však čoskoro skončil a ďalej sa u nás predávala česká verzia.
V Česku sa predaný náklad Maximu v posledných rokoch značne prepadol. Kým v roku 2009 sa predávalo vyše 45-tisíc kusov, v auguste tohto roka to bolo 21-tisíc.
Na českom trhu sú z printov v pánskom lifestyle naďalej prítomné tituly Esquire (Bauer Media) či ForMen (Mladá fronta). V minulosti sa už prestal po ôsmich rokoch existencie vydávať napríklad pánsky časopis Stuff. O polovicu kratšiu históriu písal na českom trhu magazín FHM.
Pánske časopisy majú svoj vývoj aj na Slovensku. Dlhodobá jednotka v segmente Break (News and Media Holding) prešla vlani relaunchom, čísla predaja časopisu to však zásadnejšie nezlepšilo. Vydavateľstvo titul tento rok v októbri predalo. Break v rámci zmien ohlásil aj odklon od vyzývavých dám v lascívnych polohách na titulke k serióznejšiemu obsahu. Touto cestou sa vydal napríklad aj známy magazín Playboy. Jeho slovenská mutácia vychádza v spoločnosti P. K. Corporation. Z printov sú v tomto segmente na slovenskom trhu aj magazíny Goldman (Mediage), ForMen (Versa Media) a Exclusive (F-media Publishing).