TASR sa zahrá na televíziu. Chystá priame prenosy z tlačoviek

Verejnoprávnej tlačovej agentúre TASR už nestačí len klasický videoservis, ponuku svojich produktov sa chystá rozšíriť o priame prenosy z tlačových konferencií. Službu pod názvom TASR Live chce spustiť na prelome februára a marca. V súčasnosti finalizuje prípravy a pripojenia v strategických bodoch.

"Chceme prinášať čo najrýchlejšie to, čo je agentúre vlastné - informácie priamo zo zdroja, ktorým sú najčastejšie tlačové konferencie," vysvetlil pre Mediálne.sk riaditeľ stratégie TASR Vladimír Puchala. "Nechceme konkurovať iným médiám, ktoré to robia, práve naopak - ponúkame kvalitu, ktorá je použiteľná aj pre televízie. K tomu počítame so štruktúrovaným archívom z prenášaných podujatí," dodal.

V širšom časovom horizonte TASR uvažuje aj o prenosoch z rôznych iných podujatí s informačnou hodnotou. Produkt bude mať formu streamu so živým prenosom, ktorý si bude klient môcť vložiť na svoj web podľa zakúpených práv na daný prenos.

"Nebude to záznam na jednu statickú kameru, ale živý prenos na tri kamery, čo je naozaj u nás unikátna vec. TASR bude robiť prenosy tak ako to robí napríklad CNN či BBC - na tri kamery, čím zabezpečí pokrytie účastníkov tlačovky v celku i poldetaile a rovnako i pokrytie pýtajúceho sa publika (novinárov). Prenášať budeme tlačovky iných subjektov, čiže nebudeme organizátormi týchto konferencií," popísal službu šéf stratégie TASR.

Produkt si podľa Puchalu nevyžaduje rozsiahle investície. "V podstate ide o tri kamery, obsluhu, kvalitné internetové pripojenie a špeciálne zariadenie na stream a online mixáž. Máme špeciálnu technológiu pre prenos cez internet, ktorá je svetovou novinkou," pochválil sa. Konkurenčná komerčná agentúra SITA podľa informácií Mediálne.sk v najbližšom čase podobnú službu nepripravuje.

TASR sa zahrá na televíziu. Chystá priame prenosy z tlačoviek

Zdroj: TASR

Agentúra propaguje TASR Live už niekoľko mesiacov, napriek tomu, že až teraz finišuje s prípravami. Inzeráty sa už v októbri 2009 objavili napríklad v denníku Sme či mesačníku Stratégie. V rámci spojenia imidžovej a produktovej kampane vtedy TASR propagovala aj službu TASR Business.

TASR v súčasnosti súbežne pripravuje aj dva ďalšie nové produkty - rekreatívny servis pod názvom Easy servis, ktorý má združovať informácie o životnom štýle, hudbe, móde, filme, zdraví, voľnom čase či osobnostiach bez nádychu bulváru a Olympijské noviny, ktorých 18 čísel vyjde počas zimnej olympiády vo Vancouveri. 

Verejnoprávnej tlačovej agentúre sa žije ľahšie, ako komerčnej SITA. Ročne dostáva do štátu asi 1 milión 700 tisíc eur. SITA napríklad podobnú službu ako TASR Live nemá. Súkromná agentúra naposledy na problém upozornila tým, že štátnym orgánom ponúkla 5-krát lacnejší servis, ako TASR. Ministerstvo kultúry ponuku zmietlo zo stola. TASR vyhlásila, že komerčná agentúra nechápe jej úlohu. Viac informácií.