Živé.sk sa do printu nevrhlo vlastným časopisom, no svoj obsah začala redakcia publikovať v etablovanom titule, ktorý bol v júli tohto roka medzi týždenníkmi trhovou trojkou. V Živote sú texty z technologického webu označené online brandom.
„Odborníci zo Živé.sk každý týždeň vytvárajú jednu redakčnú stranu s novinkami, tipmi či hodnoteniami z oblasti spotrebnej elektroniky, smartfónov, počítačov, vedy a kybernetickej bezpečnosti,“ informovalo vydavateľstvo v tlačovej správe.
Okrem pravidelnej strany pripravuje Živé.sk aj tematické špeciály – naposledy z veľtrhu IFA 2015, ktorý sa konal začiatkom septembra.
„Prepájanie online sveta a printu je súčasťou dlhodobej stratégie, ako priblížiť kvalitný technologický obsah zo Živé.sk aj čitateľom, ktorí zatiaľ viac fandia tradičným médiám,“ hovorí šéfredaktor Živé.sk Filip Hanker.
Život môže ťažiť z obsahu Živé.sk, ktoré sa zameriava na viacero tematických okruhov – od softvéru, start-upov cez počítačové hry až po digitálnu televíziu a operátorov. V printovom segmente je konkurenciou zameranou na rovnaký okruh tém najmä technologický časopis PC Revue. Časť jeho niekdajšej redakcie si v tomto roku založila aj vlastný mesačník touchIT. Na trhu je tiež magazín Quark s 20-ročnou tradíciou. Všetky spomínané časopis majú aj svoje webstránky.
Živé.sk avizuje, že okrem rubriky v Živote chce viac čitateľov upútavať aj na webe, čomu má pomôcť nedávne rozšírenie okruhu tém, ale aj posilnenie tvorby vlastných videí. V auguste tohto roka evidoval web podľa AIM monitora návštevnosť na desktopoch 451-tisíc reálnych používateľov.
Ringier pri kooperácii Života a Živé.sk hovorí o zintenzívnení spolupráce s Azetom „aj na obsahovej úrovni“. Firmy v ostatných mesiacoch po zmenách vo vlastníckych pomeroch upravovali riadiacu štruktúru a spájali viaceré manažérske pozície.
Azet sa Ringieru „stará“ o kompletné online portfólio, odkedy švajčiarsko-nemecké vydavateľstvo prevzalo väčšinu v slovenskej internetovej jednotke.
Azet pripravil napríklad redizajn viacerých webov ako Čas.sk, Život.sk či Diva.sk, online brand Lesk.sk sa zmenil na Časpreženy.sk, samostatný web dostal mesačník Eva. Na jednotlivých stránkach sa zároveň intenzívnejšie poprepájal obsah, a to vrátane pôvodných webov Azetu, ako Pokec.sk či Aktuality.sk.
Na weby tiež vydavateľstvo implementovalo prihlasovanie používateľov cez jeden účet, ktorý majú vytvorený práve na Azete, respektíve Pokeci – jeho komunitnej platforme.
Súčasným generálnym riaditeľom RAS je Milan Dubec, zároveň predseda predstavenstva v Azet.sk, ktorý spoluzakladal. Ringier odkúpil pôvodne 70 percent v slovenskej internetovej firme v roku 2010.