Sports Illustrated končí s čisto printovým predplatným. Predávať ho bude už len spolu s digitálnym

Magazín Sports Illustrated opúšťa éru printového predplatného. Kto chce si chce predplatiť papierový časopis, bude dostávať zároveň aj vydanie pre smartphony a tablety Android. Športový týždenník ruší predaj samostatného printového predplatného. Informovali o tom New York Times.

Nový “All Access” model sprístupní za jednu sumu predplatiteľovi papierové vydanie, verzie pre mobily a tablety spolu s prémiovým prístupom k webstránke. Ani jeden z distribučných kanálov nebude možné z ponuky vyňať, samostatné predplatné pre jednotlivé typy mediálnych platforiem už vydavateľ magazínu Time Warner ponúkať nebude.

Celoročné predplatné nového balíka bude stáť 48 dolárov, mesačné 4 doláre. Aplikácia pre iPady a iPhone súčasťou nového obsahového balíka nie je.

Predplatitela nedostanú digitálnu verziu zadarmo. Pre samostatné papierové vydanie stálo predplatné ročne pôvodne 39 dolárov. Ako uvádza AdAge, hoci je nový obsahový balíček širší než bežné printové predplatné, o prezeranie časopisu cez Android tablety alebo smartphony bude mať podľa AdAge záujem iba zlomok publika. Zvyšok by sa uspokojil iba s printovou verziou, pre ňu však predplatné zdraželo. 

Time Warner vidí v novom balíku veľký potenciál - konečne sa mu podarí osloviť viacero potenciálnych druhov publika za jednu cenu. “Bez zjednoteného predplatného sme doteraz neboli schopní osloviť všetkých ľudí, ktorí majú záujem prečítať si magazín. Teraz konečne máme spôsob, ako to zrealizovať,” citujú New York Times šéfredaktora Sports Illustrated Terryho McDonnella.

Kritici upozorňujú, že dosah periodika aj s novým modelom digitálnej distribúcie stále nie je optimálny. Problémom je práve zapojenie predplatného pre iPad. Na ňom má Time Warner problém dohodnúť sa s Apple - vydavateľ by chcel predplatiteľov manažovať sám, Apple mu to nechce umožniť. Magazín je tak v AppStore dostupný len vo forme jednotlivo predajných vydaní a zákazníci, ktorí majú predplatené Sports Illustrated iným spôsobom, nemajú nárok na výhodnejšiu ponuku.

Sports Illustrated robí výrazný krok smerom k digitálnym distribučným platformám krátko potom, čo na iPade začal vychádzať prvý plnohodnotný digitálny denník The Daily. Ten vydáva spoločnosť News Corp. a ponúka k nemu aj možnosť predplatného. Viac informácií o The Daily.