Vydavateľstvo Spoločnosť 7 Plus v najbližších dňoch rozšíri svoje portfólio. Na bilbordoch už avizuje nový časopis Mollie tvorí, ktorý prvýkrát vyjde 9. septembra.
Originálny mesačník Mollie Makes je titul britského vydavateľstva Future vychádzajúci od mája 2011. Časopis sa orientuje na ručné práce a ručnú výrobu. Prináša najmä návody na kreatívnu výrobu vecí v domácnosti, tipy na šetrné hospodárenie, inšpirácie a rozhovory.
Mollie Makes uviedol Future na domácom trhu vo Veľkej Británi ako lifestylový mesačník pre ženy. Úvodné číslo vyšlo v Británii v náklade 26-tisíc kusov, prvé vydanie dokázalo pritiahnuť vyše tritisíc čitateľov, respektíve čitateliek, ktoré si časopis predplatili, čo vydavateľstvo podľa tohto kritéria komunikovalo ako najúspešnejší štart nového titulu vo svojej histórii.
Na svedomí to mal mať koncept, podľa ktorého najprv vydavateľstvo obsah niekoľko týždňov prinášalo len na webe - na blogu, Facebooku a YouTube kanáli, vďaka čomu si vybudovalo publikum ešte pred vydaním prvého printu.
Vydavateľstvo Future vzniklo v Anglicku v roku 1985, zameriava sa práve na tematické časopisy, pričom v portfóliu má vyše 150 titulov, prevádzkuje tiež viaceré weby a aplikácie. Pôsobí aj na americkom a austrálskom trhu. Magazín Mollie Makes má na starosti divízia Future Women.
Grafika časopisu aj obsahové zameranie slovenskej mutácie plne korešponduje s originálnym magazínom – odhaľuje to náhľad titulky zverejnený v profile časopisu na Facebooku.
Mollie makes a Mollie tvorí Zdroj: facebook.com
Na sociálnej sieti komunikuje Spoločnosť 7 Plus podtitul slovenskej verzie „Kreativita, nápady, šikovnosť, hobby“ charakterizujúci hlavné zameranie mesačníka. Uvádza tiež slogan „Čítanie ako vyšité“. Možno predpokladať, že obsah bude preberať z originálnej verzie.
V Británii sa výtlačok predáva za 4,99 libry, podľa titulnej strany bude časopis u nás stáť 3,49 eura, čím sa zaradí k luxusnejším titulom. Periodicita časopisu zatiaľ nie je potvrdená.
V rovnakom segmente patrí k najstabilnejším titulom na trhu časopis Urob si sám bratislavského vydavateľstva Jaga Group, zameraného na špecializované časopisy a knižné tituly. Ide o jediný titul vydavateľstva zaradený v monitoringu nákladov tlače ABC SR, v ktorom je od augusta 2001.
V prvých šiestich mesiacoch tohto roka sa časopis predával v priemernom počte 17 732 výtlačkov, v rovnakom období vlaňajška to bolo 15 467 kusov (medziročne + 14,6 %). Urob si sám zároveň patril k siedmim mesačníkom z merania ABC SR, ktoré rástli aj v medziročnom porovnaní druhých kvartálov. Na stánkoch sa predáva za 1,40 eura.
Spoločnosť 7 Plus naposledy do portfólia pridávala iný mesačník Zázračný svet, ktorý uviedla 15. mája. Štart sprevádzala outdoorová kampaň s úvodnou teasingovou fázou, ako aj promo v ostatných tituloch vydavateľstva. Zázračný svet sa zameriava na populárno-náučný obsah s dôrazom na „prírodu, históriu, cestovanie, nové veci a zaujímavé ľudské príbehy“. Prvý predaj titulu podľa auditu ABC SR dosiahol 10 253 výtlačkov.
Vo štvrtok 5. septembra vydavateľstvo zároveň prvý raz uvedie novú vkladaciu prílohu svojho denníka Plus Jeden Deň. Štvrtková bezplatná „vkladačka“ bude mať názov Šport Auto, obsahovať bude materiály športovej redakcie novín a tiež program športových TV staníc. Doterajšia štvrtková príloha Plus Jeden Deň Krížovky podľa marketingovej manažérky vydavateľstva Miroslavy Bothgálovej dočasne súčasťou novín nebude.
V utorkovom vydaní denníka promuje vydavateľstvo Šport Auto veľkou inzerciou v spodnej polovici dvojstrany 8 – 9, ako aj na titulnej strane.
Aktualizované 14:46: Podľa informácií od vydavateľstva bude nová príloha „odhaľovať aktuálne kauzy slovenského ako aj zahraničného športu pikantným spôsobom nahliadať do jeho zákulisia“. Ako vyplýva z názvu, titul sa bude v samostatnej sekcii venovať auto-moto.
„Vývoj na trhu ukázal, že tento segment má obrovský potenciál a rozhodli sme sa ho využiť. Ako každý nový projekt, ktorý vyjde z nášho vydavateľstva, aj tento je pripravený s maximálnym dôrazom na atraktivitu pre čitateľov,“ uviedla generálna riaditeľka Spoločnosti 7 Plus Mirjana Hronová Sikimič.
Šport Auto promo Zdroj: Spoločnosť 7 Plus
Cieľovou skupinou Šport Auto nemajú byť len muži, magazín bude vychádzať v rozsahu 32 strán. Vydavateľstvo potvrdilo, že cena štvrtkového vydania sa nezmení.
Z pravidelných príloh má Plus Jeden Deň ešte piatkový Plus Jeden Deň Magazín, začiatkom vlaňajška prestal s vydávaním štvrtkovej prílohy Pre ženy a sobotného kulinárskeho Receptáru. Neskôr však sobotný supplement vrátil ako „Receptár Z babičkinej kuchyne“.