Sme, Plus jeden deň a Pravda majú takmer zhodnú čítanosť

Čítanosť najpredávanejšieho celoštátneho denníka Nový Čas výrazne rástla. Vyplýva to z aktuálnych výsledkov prieskumu MML-TGI spoločnosti Median SK.

Na základe spojených dát za druhý a tretí štvrťrok 2008 čítalo posledné vydanie bulvárnych novín vydavateľstva Ringier Slovakia 25,9 percenta populácie nad štrnásť rokov, čo znamená 1,16 milióna ľudí. Pred rokom Nový Čas čítalo 22,6 percenta ľudí.

Sme, Plus jeden deň a Pravda majú takmer zhodnú čítanosť

Oproti prvému polroku 2008 však jeho čítanosť klesla o pol percentného bodu z hodnoty 26,4 percenta. Zanedbateľný pokles má na svedomí výraznejší medzikvartálny pohyb, denník si v treťom štvrťroku pohoršil o 2,2 percentného bodu z hodnoty 27 na 24,8 percenta.

Nový Čas si od začiatku minulého roka kontinuálne vylepšoval svoju pozíciu. Na jeho konci sa mu podarilo vyskočiť nad hranicu 25 percent, ktorú pokoril naposledy za prvé štyri mesiace roka 2006. Rok predtým boli pre denník mimoriadne silný a typické výsledky boli okolo 29 percent. Neskôr sa čísla znížili na hodnoty pod 25 percent.

 

Rebríček čítanosti denníkov podľa spojených údajov za druhý a tretí štvrťrok 2008


1. Nový Čas (počet čitateľov: 1,2 mil., čítanosť: 25,9 %)

2. Sme (394 tis., 8,82 %)

3. Plus jeden deň (381 tis., 8,54 %)

4. Pravda (380 tis., 8,51 %)

5. Šport (178 tis., 4,0 %)

6. Korzár (160 tis., 3,6 %)

7. Hospodárske noviny (122 tis., 2,7 %)

8. Új Szó (70 tis., 1,58 %)

9. Avízo (70 tis., 1,56 %)

10. Prešovský Večerník (14 tis., 0,3%)

 

Sme, Plus jeden deň a Pravda majú takmer zhodnú čítanosť

Sme vydavateľstva Petit Press si tesne udržalo v minulej vlne nadobudnutú druhú priečku v čítanosti denníkov. Od konkurenčných novín Plus jeden deň a Pravda ho však delia iba štatisticky úplne bezvýznamné tri desatiny percentného bodu. Medziročne si referenčný denník polepšil o 1,1 percentného bodu z hodnoty 7,7 na 8,8 percenta, teda 394-tisíc čitateľov.

Oproti predošlej etape prieskumu Sme stagnovalo, dosiahlo vtedy úplne rovnakú čítanosť 8,8 percenta. Medzikvartálne však denník zaznamenal výraznejší pokles o 2,1 percentného bodu, z hodnoty 9,9 zostúpil na 7,8 percenta. Čítanosť Sme sa v rámci kĺzavých dát pohybuje okolo ôsmich percent od minulého roku, v prieskumoch z predchádzajúcich období hodnoty častejšie vyskakovali nad 9-percentnú hranicu.

Sme, Plus jeden deň a Pravda majú takmer zhodnú čítanosť

Bulvárny denník Plus jeden deň vydavateľstva Spoločnosť 7 Plus pokoril referenčnú Pravdu. Avšak s absolútne minimálnym rozdielom troch stotín percentného bodu. Medziročne rástol o 2,2 percentného bodu z hodnoty 6,3 na 8,5 percenta, čo predstavuje asi 381-tisíc čitateľov.

V spojených dátach za ostatné dva štvrťroky stúpol mladší bulvár o 1,3 percentného bodu z hodnoty 7,2 percenta. Najmiernejší nárast zaznamenal denník medzikvartálne, oproti druhému štvrťroku si polepšil o 4 desatiny percentného bodu z hodnoty 8,3 na 8,7 percenta.

• Prepnite na: Prehľad počúvanosti rádií

Pravda z produkcie vydavateľstva Perex tak ostala veľmi tesne až štvrtá. Narozdiel od Sme a Plus jedného dňa nezaznamenala medziročne významnejší pohyb, polepšila si o zanedbateľné dve desatiny percentného bodu z hodnoty 8,3 na 8,5 percenta. Aktuálne denník berie do rúk približne 380-tisíc čitateľov.

Sme, Plus jeden deň a Pravda majú takmer zhodnú čítanosť

Nepodstatný bol aj pokles od minulej vlny prieskumu o jednu desatinku percentného z hodnoty 8,6 percenta. Jediný pozoruhodnejší pohyb sa udial medzikvartálne, Pravda klesla o 1,4 percentného bodu z hodnoty 9,2 na 7,8 percenta. Od roku 2004 boli pre denník typické hodnoty medzi 9 až 10 percentami. Prichádzať o ne začala presne pred rokom.

Čítanosť špecializovaného denníka Šport dosiahla za ostatné dva štvrťroky priemernú hodnotu 4,0 percenta, Korzára čítalo 3,6 percenta populácie nad štrnásť rokov, Hospodárske noviny 2,7 a Új Szó 1,6 percenta.

Sme, Plus jeden deň a Pravda majú takmer zhodnú čítanosť

Celková čítanosť celoštátnych denníkov oproti prvému a druhému kvartálu (7. január 2008 až 22. jún 2008) ostala na rovnakej úrovni a predstavuje 45 percent populácie. Tento údaj vychádza z premennej "čítal(a) posledné vydanie". Pokiaľ vychádzame z premennej "čítal(a) posledných 14 dní", ide o 83 percent populácie.

Výsledky vyplývajú z národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu MML-TGI (Market & Media & Lifestyle - Target Group Index), spoločnosti Median SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International, ktorý sa uskutočnil od 31. marca do 14. septembra na vzorke 4063 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov.