Po kontinuálnom prepade predajnosti, trvajúcom od septembra 2008, si najpredávanejší denník Nový Čas prvýkrát vylepšil bilanciu. Podľa včera zverejnených výsledkov auditu predaja tlače ABC SR sa v štvrtom mesiaci tohto roka predávalo z každého vydania bulvárnych novín v priemere 148 343 výtlačkov.
Nový Čas sa tak vrátil na februárové hodnoty. Vlajkový titul vydavateľstva Ringier Slovakia si medziročne pohoršil o 28 067 predaných výtlačkov, oproti marcu sa však z neho predal o 6 549 vyšší počet kusov. Nový Čas je už tretí mesiac po sebe pod 150-tisícovou hranicou, ktorú naposledy podliezol vo februári 2003. Ostatné roky denník neklesal pod hranicu 160-tisíc predaných exemplárov. Priemerná predajnosť za rok 2008 činila 172 027 kusov. Ringier naposledy argumentoval celkovo zhoršenou ekonomickou situáciou a presunom čitateľov na internet.
Druhú priečku po piatich mesiacoch neobsadil bulvár, are referenčný denník Sme (64 183). Naposledy sa na nej ohrial v októbri 2008. Denník vydavateľstva Petit Press si medzimesačne polepšil o 800 predaných kusov. Medziročne je výsledok lepší o 3 386 výtlačkov. V porovnaní s predošlými rokmi je však horší – v apríli 2004 až 2006 sa čísla pohybovali okolo 76-tisíc, neskôr už klesli pod 70-tisícovú hranicou. Od januára do decembra 2008 sa zo Sme predávalo priemerne 59 730 exemplárov.
Mladší slovenský bulvár Plus jeden deň (59 595) z produkcie Spoločnosti 7 Plus sa musí v apríli uspokojiť s tretím miestom medzi denníkmi. Medziročne jeho predajnosť stále rastie, tentokrát o 4 536 kusov. V porovnaní s marcom si však pohoršil o 5 557 exemplárov a prvý raz od mája 2008 klesol pod 60-tisícovú hranicu. V roku 2008 predával Plus jeden deň priemerne 64 234 výtlačkov.
Ani apríl nepriniesol štvrtému denníku Pravda (53 758) výrazné zlepšenie. Predajnosť titulu vydavateľstva Perex medziročne klesla o 12 453 výtlačkov. V porovnaní s marcom zaznamenali noviny nárast - o 2 432 výtlačkov. Výsledky dosahované od januára patria k najhorším auditovaným údajom v histórii denníka.
V apríli 2007 sa z Pravdy predávalo takmer 70-tisíc výtlačkov, rok predtým vyše 80-tisíc. Od roku 2003 boli pre titul typické aprílové výsledky v rozmedzí od 73 do 81-tisíc kusov. Perex v roku 2008 priemerne predával 62 632 výtlačkov denníka.
Prechod Pravdy na kompaktný formát a novú koncepciu zatiaľ z hľadiska predajnosti neprináša pozitívny efekt. Perex zmeny uskutočnil 18. novembra 2008, sprevádzala ich rozsiahla reklamná kampaň.
Hospodárske noviny (18 464) vydavateľstva Ecopress si udržiavajú stabilnú predajnosť nad hranicou 18-tisíc výtlačkov. Medziročne rástli priemerne o 81 predaných kusov, oproti marcu si pohoršili, taktiež nepatrne, o 284 výtlačkov. V medziročnom priemere za mesiace január až december 2008 dosiahol denník s rozdielom jedného exemplára takmer identickú predajnosť 18 463 kusov.
Viac informácií, vývoje a prehľady údajov v sekcii Grafy a tabuľky >Priemerný predaný náklad tlače.
Zdroje údajov: ABC SR