Sme po piatich mesiacoch vytlačilo z druhej priečky rebríčka predajnosti Plus jeden deň

Po kontinuálnom prepade predajnosti, trvajúcom od septembra 2008, si najpredávanejší denník Nový Čas prvýkrát vylepšil bilanciu. Podľa včera zverejnených výsledkov auditu predaja tlače ABC SR sa v štvrtom mesiaci tohto roka predávalo z každého vydania bulvárnych novín v priemere 148 343 výtlačkov.



Nový Čas sa tak vrátil na februárové hodnoty. Vlajkový titul vydavateľstva Ringier Slovakia si medziročne pohoršil o 28 067 predaných výtlačkov, oproti marcu sa však z neho predal o 6 549 vyšší počet kusov. Nový Čas je už tretí mesiac po sebe pod 150-tisícovou hranicou, ktorú naposledy podliezol vo februári 2003. Ostatné roky denník neklesal pod hranicu 160-tisíc predaných exemplárov. Priemerná predajnosť za rok 2008 činila 172 027 kusov. Ringier naposledy argumentoval celkovo zhoršenou ekonomickou situáciou a presunom čitateľov na internet.




Denníky:

Sme

Pravda

Nový Čas

Plus jeden deň

Hospodárske noviny

Új Szó

 

 

Druhú priečku po piatich mesiacoch neobsadil bulvár, are referenčný denník Sme (64 183). Naposledy sa na nej ohrial v októbri 2008. Denník vydavateľstva Petit Press si medzimesačne polepšil o 800 predaných kusov. Medziročne je výsledok lepší o 3 386 výtlačkov. V porovnaní s predošlými rokmi je však horší – v apríli 2004 až 2006 sa čísla pohybovali okolo 76-tisíc, neskôr už klesli pod 70-tisícovú hranicou. Od januára do decembra 2008 sa zo Sme predávalo priemerne 59 730 exemplárov.



Mladší slovenský bulvár Plus jeden deň (59 595) z produkcie Spoločnosti 7 Plus sa musí v apríli uspokojiť s tretím miestom medzi denníkmi. Medziročne jeho predajnosť stále rastie, tentokrát o 4 536 kusov. V porovnaní s marcom si však pohoršil o 5 557 exemplárov a prvý raz od mája 2008 klesol pod 60-tisícovú hranicu. V roku 2008 predával Plus jeden deň priemerne 64 234 výtlačkov.



Ani apríl nepriniesol štvrtému denníku Pravda (53 758) výrazné zlepšenie. Predajnosť titulu vydavateľstva Perex medziročne klesla o 12 453 výtlačkov. V porovnaní s marcom zaznamenali noviny nárast - o 2 432 výtlačkov. Výsledky dosahované od januára patria k najhorším auditovaným údajom v histórii denníka.



V apríli 2007 sa z Pravdy predávalo takmer 70-tisíc výtlačkov, rok predtým vyše 80-tisíc. Od roku 2003 boli pre titul typické aprílové výsledky v rozmedzí od 73 do 81-tisíc kusov. Perex v roku 2008 priemerne predával 62 632 výtlačkov denníka.



Prechod Pravdy na kompaktný formát a novú koncepciu zatiaľ z hľadiska predajnosti neprináša pozitívny efekt. Perex zmeny uskutočnil 18. novembra 2008, sprevádzala ich rozsiahla reklamná kampaň.



Hospodárske noviny (18 464) vydavateľstva Ecopress si udržiavajú stabilnú predajnosť nad hranicou 18-tisíc výtlačkov. Medziročne rástli priemerne o 81 predaných kusov, oproti marcu si pohoršili, taktiež nepatrne, o 284 výtlačkov. V medziročnom priemere za mesiace január až december 2008 dosiahol denník s rozdielom jedného exemplára takmer identickú predajnosť 18 463 kusov.

 



Viac informácií, vývoje a prehľady údajov v sekcii Grafy a tabuľky >Priemerný predaný náklad tlače.

 

Zdroje údajov: ABC SR