Predajnosť denníka Sme vo februári opäť spadla na dlhoročné minimum s predajnosťou 54 589. Mesiac predtým sa z denníka vydavateľstva Petit Press predávalo z každého čísla v priemere o tri tisícky viac.
Sme vo februári 2006 dosiahlo výraznejší skok na 71 tisíc výtlačkov, odvtedy sa noviny cez 70-tisícovú hranicu už nedostali.
Vo februári sa zopakovalo z pohľadu minulého roka ešte netradičné zloženie rebríčka predajnosti slovenských celoštátnych denníkov z prvého mesiaca tohto roka. Najpredávanejší denník je dlhodobo Nový Čas vydavateľstva Ringier Slovensko – jeho priemerná predajnosť za február dosiahla úroveň 167 168, čo bolo o približne dvetisíc kusov menej ako mesiac predtým. Pred rokom sa z bulváru predávalo v priemere o 10 tisíc kusov viac, v roku 2006 to bolo o 20 tisíc výtlačkov viac.
Na druhom mieste bol opäť denník Plus jeden deň vydavateľstva Spoločnosť 7 Plus, ktorému marketingové aktivity pomohli dosiahnuť doterajší rekord od vstupu do auditu tlače v decembri 2006 s priemerným počtom 68 393 výtlačkov. Medzimesačne predajnosť bulvárneho titulu vzrástla približne o 3700 exemplárov.
• Prehľad čítanosti týždenníkov a mesačníkov za február 2008.
Tentokrát tesnou trojkou bol denník Pravda spoločnosti Perex patriacej do britskej skupiny Daily Mail s priemernou februárovou predajnosťou 68 079 kusov, čo bolo o štyritisíc menej viac ako v prvom mesiaci tohto roka. Medziročne ide o takmer rovnaké číslo, vo februári 2006 denník dosiahol skôr atypický výkyv k 80 tisícom, v roku 2005 bola predajnosť na vtedy štandardnej úrovni 76 tisíc kusov.
Predajnosť Hospodárskych novín (18 859) spoločnosti Ecopress a denníka Új szó skupiny Petit Press (24 577) zostala v porovnaní s januárom na rovnakej úrovni, s posunom pár stoviek nahor.
Viac informácií, vývoje a prehľady údajov v sekcii Grafy a tabuľky > Priemerný predaný náklad tlače.
Zdroj údajov: ABC SR.