Po Sme dostal švédsky dizajn aj Korzár

Sieť východoslovenských regionálnych denníkov Korzár vydavateľstva Petit Press podstúpila počnúc včerajším dňom komplexný redesign svojej vizuálnej podoby.

"Denník Korzár chce byť moderným regionálnym denníkom. Okrem kvalitného obsahu chce byť krajší a prehľadnejší. Tieto kritériá starý dizajn nespĺňal, pretože vznikal ako kompromis pri fúzii dvoch titulov v roku 2000," vysvetlil pre Mediálne.sk šéfredaktor Korzára Peter Bercik. Vtedajšie vydavateľstvo denníkov VMV sa v roku 2000 spojilo so sieťou denníkov Východoslovenské noviny nemeckého vydavateľa Verlagsgruppe Passau, čím sa denník Korzár rozšíril do oboch východoslovenských krajov ako Sieť denníkov Korzár vydavateľstva Petit Press.

 

 

 

Po Sme dostal švédsky dizajn aj Korzár

 

 

 


Viac ukážok nového dizajnu denníka Korzár nájdete v galérii.

 

 

Zmenu dizajnu podľa Bercika pripravili dizajnéri zo švédskej spoločnosti Nordström&Frank. Aj novú grafickú podobu celoštátneho denníka Sme navrhli švédski dizajnéri, avšak z firmy A4.

Zmeny sa týkajú všetkých šiestich vydaní denníka Korzár, ktoré vychádzajú pod názvami Košický denník Korzár, Prešovský denník Korzár, Spišský denník Korzár, Tatranský denník Korzár, Zemplínsky denník Korzár a Gemerský denník Korzár.

Obsahové zmeny denník so spustením nového layoutu neuskutočnil, zmenilo sa však radenie strán. "Každý deň okrem piatka bude mať Korzár druhú osemstranovú sekciu s hlavičkou Bulvár. Inak Korzár zostáva kritickým regionálnym denníkom. Vďaka novej grafike však bude viac vizuálne zdôrazňovať a vypichovať, čo považuje za dôležité a zaujímavé," dodal Peter Barcik.

 

Predchodcom regionálneho dennníka Korzár bol denník Korzo, ktorý vychádzal ako tabloid pre Košice a okolie od 16. septembra 1994 do 30. januára 1998. Korzár začal vychádzať 2. februára 1998, redakciu vytvorila väčšina redaktorov zaniknutého Korza. Od roku 1999 začal Korzár vychádzať aj v Prešove.

 

 

 

Po Sme dostal švédsky dizajn aj Korzár

Po Sme dostal švédsky dizajn aj Korzár


Pôvodné a nové logo denníka Korzár.

 

Podľa aktuálnych výstupov Kancelárie pre overovanie nákladov tlače ABC SR predával Korzár v mesiaci jún priemerne 30 663 výtlačkov z celkového nákladu 40 924 kusov. Rozsah denníka sa cez týždeň pohybuje od 24 do 44 strán.