Vydavateľom týždenníka bude dcérska firma MediaRey SE, ktorá v češtine niekoľko rokov vydáva magazín Forbes. Business Consulting & Media vydáva biznisový mesačník aj na Slovensku v lokalizovanej verzii.

Český Newsweek bude obsahovať preklady článkov originálneho časopisu spolu s materiálmi písanými českou redakciou. Šéfredaktorom titulu bude Jiří Nádoba, ktorý okrem českého Forbesu pôsobil aj v Hospodářskych novinách či v Mladej fronte Dnes.

„Český mediálny trh je hladný po kvalitnom obsahu založenom na nezávislej novinárčine a globálnych skúsenostiach. Nepochybujeme, že Newsweek je pre túto misiu správnou voľbou,“ uviedol spoluzakladateľ Business Consulting & Media Erik Conrad.

Česká verzia je deviatou medzinárodnou mutáciou Newsweeku. Spravodajský titul, ktorý vyšiel prvýkrát vo februári 1933, je dostupný tiež v Japonsku, Južnej Kórei, Latinskej Amerike, Čiernej Hore, Poľsku, Srbsku, Británii alebo na Blízkom východe.

Vrchol zažíval na začiatku deväťdesiatych rokov, keď mal 3,3 milióna čitateľov. Kvôli klesajúcemu nákladu v roku 2013 vychádzal iba na internete. V minulom roku sa pod novým vlastníkom vrátil k tlačenej podobe. Riešenie pre spoplatnenie online obsahu vydavateľovi dodala pôvodne slovenská firma Piano media.

V Česku tento rok niekoľko mesiacov vychádzal iný licencovaný časopis Bloomberg BusinessWeek Česko. Spoločnosť Smart Connections ho vydávala ako dvojtýždenník od začiatku roka do apríla.

Medzi pôvodnými tlačenými projektmi od minulého roka pribudli na českom mediálnom trhu napríklad Magazín Reportér, Týdeník Echo, časopis Téma, spoločenský Exkluziv alebo prílohy Hospodářskych novín Ego! a Lidových novín Index.