Tlačené vydania piatich sledovaných celoštátnych denníkov na Slovensku aj najpredávanejšieho týždenníka vlani zaznamenali ďalší pokles predaja, záujem o papierovú verziu niektorých titulov klesol medziročne až dvojciferným tempom. Vyplýva to z údajov združenia nazvaného Kancelária na overovanie nákladov tlače - ABC SR. Predaj tlače v krajine za uplynulých desať rokov výrazne klesol, vydavatelia už dlhšiu dobu ponúkajú elektronické vydania novín.
Najsilnejšiu pozíciu na trhu predaja denníkov si udržal bulvárny denník Nový čas, ktorému ale priemerný predaj vlani klesol medziročne takmer o 14 percent na 35 420 výtlačkov denne. Denník vlani kúpil vydavateľský dom News and Media Holding (NMH), ktorý patrí finančnej skupine Penta Investments.
NMH vydáva aj skoršieho konkurenta Nového času, denník Plus jeden deň. Ten zostal v rebríčku predaja tlačeného vydania na druhom mieste. Predaný náklad mu vlani klesol oproti predchádzajúcemu roku o desatinu na priemerných, zhruba 24 500 výtlačkov za deň.
Dvojcifernému prepadu predaja sa nevyhol ani denník Pravda. Klesol aj predaný náklad denníka Sme a Hospodárskych novín.
Záujem o papierové vydanie novín na Slovensku, ktoré má 5,4 milióna obyvateľov, klesá dlhodobo. Napríklad ešte v roku 2013 Nový čas predával v priemere takmer 110 000 výtlačkov denne.
Jednotkou na slovenskom trhu týždenníkov vlani zostal časopis Plus 7 dní s priemerným predajom cez 60 800 výtlačkov denne. Aj tomuto časopisu vydavateľa NMH sa nevyhol dvojciferný prepad predaného nákladu.
Všetky väčšie vydavateľské domy na Slovensku ponúkajú aj elektronické predplatné. Napríklad vydavateľ denníka Sme vlani v septembri predal cez 56 400 elektronických verzií tohto denníka. Na elektronické predplatné stavil aj Denník N, ktorý v skoršom prieskume ohľadom čítanosti celoštátnych denníkov skončil na poslednom mieste zo siedmich celoštátnych denníkov. Medzi ne, okrem spomínaných listov, patrí aj denník Šport.