Slišková hovorí čitateľom o zmenách v Pravde: Stop bulváru. A návrat k tomu, čo očakávajú

Noví majitelia, oznámení včera popoludní, sa už stihli prejaviť na dnešnom vydaní denníka Pravda (na snímke). Noviny otvára príhovor novej šéfredaktorky Nory Sliškovej.

Slišková priznáva, že Pravda skúšala k čitateľom v poslednom období rôzne cesty. "Bulvarizácia však nie je služba a Pravda tadiaľto nepôjde," píše. "Pozorne sme vás počúvali a vedie nás to k návratu Pravdy k tomu, čo ju vystihuje a čo od nej očakávate." Šéfredaktorka nekonkretizuje, čo presne to znamená pre podobu novín, charakter Pravdy však opisuje ako "slušné, seriózne, odvážne a moderne uvažujúce noviny. Spoľahlivý denník, z ktorého je úžitok, pretože poskytuje svojim čitateľom naozaj kvalitný denný servis s komfortným čítaním." Pravda tiež má mať svoj názor a vnímať, čím žije väčšina spoločnosti.

Slišková hovorí čitateľom o zmenách v Pravde: Stop bulváru. A návrat k tomu, čo očakávajú

Šéfredaktorka priamo neoznamuje, že v novinách pôsobí oddnes. Nepíše ani o zmenách v redakcii. Vo vnútri novín je správa "Majiteľ Pravdy je Karol Biermann", publikovaná včera na webe denníka.

K vytvoreniu nového charakteru denníka si Slišková volá staronových ľudí. Šéfka domáceho oddelenia Zuzana Petková a šéf oddelenia kultúry Juraj Fellegi prišli o svoje funkcie, Fellegi už nie je ani zástupcom šéfredaktora. Novou šéfkou kultúry je Tina Čorná, ktorú si Slišková priniesla zo zaniknutého Žurnálu. Odísť mal aj editor domáceho oddelenia Mikuláš Sliacky. Slišková si okrem Čornej zo Žurnálu priniesla aj Radovana Krčmárika, z politickej redakcie Plus jeden deň Vandu Vavrovú, ktorá predtým pracovala v Pravde.

V obsahu sa zatiaľ neprejavili žiadne zmeny: iba Téma dňa nebola na prvej, ale druhej dvojstrane denníka.

Pravda má problémy s predajom. Na jeseň uplynú dva roky od prechodu na nový, menší formát. Na Slovensku v ňom vychádza bulvár Nový Čas či Šport. Pár mesiacov na to spadla Pravda na minimá tesne nad 50 tisíc predaných kusov. Konkurenčné Sme, dovtedy v závese nad Pravdou, sa stabilizovalo na výsledkoch blízko 60 tisíc. Za ostatných dvanásť mesačných vĺn auditu predajnosti má Sme v priemere 58 tisíc predaných kusov, Pravda 51. Rok 2007 napríklad uzatvárala s hodnotou nad 70 tisíc. Posledná vlna auditu predajnosti ABC.