Novinár chce svadbu za mrežami

Novinár televízie Al-Jazeera Mohamed Fahmy oficiálne požiadal o možnosť zosobášiť sa vo väzení so svojou priateľkou Marwou Omarovou. Žurnalista je v Egypte väznený už 250 dní, spolu s bývalým austrálskym korešpondentom BBC Petrom Grestom a Egypťanom Baherom Mohamedom, píše Guardian. M. Fahmy si má odpykať v africkej krajine sedemročný trest, zatknutý bol z politických dôvodov, podľa súdu šíril úmyselne nepravdivé informácie. Medzičasom zmeškal aj narodenie syna, ktorého mu pred mesiacom porodila snúbenica. P. Greste a B. Mohamed majú byť svedkami pri prípadnom sobáši, všetci traja upozorňujú na svoju nevinu.

V New Yorku umierajú novinové stánky

V 50. rokoch fungovalo v New Yorku 1 500 novinových stánkov, v súčasnosti to je už iba 309. Kým kedysi predávali aj tisíc výtlačkov novín denne, teraz to je stovka, píše v reportáži NewYorkObserver. Stánky, ktoré často slúžia ako rozbehový biznis pre imigrantov z Indie a Pakistanu, sa vo veľkej miere živia predajom lotérie - z jedného dolára im ostane 6 centov, ročne môžu takto zarobiť 20- až 30-tisíc dolárov. V turistickej mekke ťahá biznis tiež predaj občerstvenia, biznis s cigaretami zabili čoraz vyššie dane na tabak. Predaj tlače pri denníkoch mohol ovplyvniť digitálny rozvoj, ale aj obchodná politika vydavateľstiev, ktoré predplatiteľom doručujú časopisy domov za zlomok ceny na stánku.

:-0 ??? :-DDD !

Firma Pushd niekdajšieho výskumníka v Twitteri Abdura Chowdhurryho uviedla do fázy beta-testovania novú sociálnu aplikáciu, ktorá sa odlišuje od všetkého, čo je na trhu. Steven (pomenovaný podľa mačky jedného z vývojárov) používa na komunikáciu iba emotikony (“smajlíkov”). Appka sleduje, kde sa používateľ nachádza (bez toho, aby sa nutne odhaľovala lokácia) a časom sa naučí, či je človek doma, v práci, na ceste či v kaviarni. Následne začnú na timeline používateľa pribúdať (aj bez jeho / jej pričinenia) jednoduché ikony, reprezentujúce aktuálnu činnosť. Priatelia tak môžu nenásilným spôsobom sledovať život svojich známych. Useri môžu tiež pridať fotku a “okomentovať” ju cez emotikon. Podľa Techcrunch.com je aplikácia (dostupná zatiaľ iba v americkom iTunes) návyková, otázka je, či prekoná používateľskú bázu early adopterov a stane sa z nej fenomén.

Sen žien z Mimibazaru splnený: V novej appke sa dá chatovať iba cez emotikony

Zdroj: Techcrunch

Nemecký Milionár má 15 rokov

Súťažný televízny kvíz Milionár sa v Nemecku dožil už 15 rokov, RTL odvysielala prvú epizódu 3. septembra 1999. Komerčná stanica bude výročie stabilného formátu Wer wird Millionär? na obrazovke oslavovať až o čosi neskôr. Na 17. októbra avizuje špeciálne trojhodinové vydanie, v ktorom sa k miliónovej výhre bude dať dostať „skratkou“, informuje DWDL.de. Diváci si spolu s moderátorom Güntherom Jauchom zároveň pripomenú najpamätnejšie momenty z histórie relácie a RTL sľubuje aj ďalšie prekvapenia.

Denník USA Today prepustil 70 ľudí

Americký denník USA Today sa zaradil k médiám, ktoré museli pristúpiť k úsporným opatreniam. Vydavateľ Gannett Company prepustil okolo 70 ľudí, polovica z toho bolo redaktori, zvyšok ľudia z ostatných oddelení, uvádza New York Times. Prepustenie predstavuje redukciu zamestnancov o menej ako desať percent. Gannett Company ešte minulý týždeň oznámila, že svoju printovú divíziu v budúcom roku osamostatní, nasledovať tak bude kroky spoločnosť ako Tribune Company, 21st Century Fox či Time Warner, ktoré zvolili rovnaký scenár v snahe umožniť samostatný rast lukratívnejším segmentom televízie a digitálu.

YouTube by sám mohol stáť 40 miliárd dolárov

Ak by sa videoserver YouTube oddelil od svojej materskej firmy Google, jeho hodnota na trhu by sa mohla vyšplhať až na 40 miliárd amerických dolárov, odhadla vo svojej analýze spoločnosť Jefferies, o čom informuje Adweek. Firma v reporte predpovedá rast reklamného trhu digitálnych videí – online videoreklamy budú podľa prognózy v roku 2017 v Amerike predstavovať 17-miliardový biznis a YouTube porastie z tržieb 5,9 miliárd dolárov za ne v tomto roku na 8,9 miliardy v roku 2016. O výnosy z prehrávaných reklám sa síce YouTube delí s tvorcami obsahu, pripomenul Jefferies, jeho hodnota je dnes napriek tomu násobne vyššia, ako keď ho Google kúpil v roku 2006 za 1,65 miliardy dolárov. Hoci Google samostatne nereportuje tržby videoservera, podľa Jefferies by sa jeho hodnota mohla pohybovať od 26 do 40 miliárd dolárov, čo by mohlo byť viac ako pri sociálnej sieti Twitter. Jej cena by mohla byť zhruba 30 miliárd dolárov. Kto by chcel kúpiť celý Google, mal by si pripraviť okolo 400 miliárd dolárov.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)