Šabata: Skalným sa nová Pravda asi páčiť nebude

Čitatelia, ktorým viac vyhovovala stará Pravda, asi novej neprídu na chuť. Priznal šéfredaktor meniaceho sa denníka Pravda Petr Šabata. V dnešnom úvodníku reagoval na pripomienky čitateľov k zmenšenému formátu a inovovanej koncepcii.

Šabata: Skalným sa nová Pravda asi páčiť nebude


Čitatelia, ktorým viac vyhovovala stará Pravda, asi novej neprídu na chuť, priznáva Petr Šabata.

Pravda zrejme ráta, že o časť skalných príde. Časopis The Forbes spozoroval podobné zmeny na britskom trhu, v domove majiteľa Pravdy. Prechod na kompaktný formát sa neosvedčil denníkom, ktoré majú významný podiel predplatiteľov. Títo najvernejší čitatelia zvyknú od zmenšeného denníka odísť a hľadať iné referenčné noviny v štandardnom formáte. Priemerne tak zmenšené noviny v Európe prišli o 3 až 5 % predplatiteľov.

• Všetko o novej Pravde: Prvá nová a posledná stará titulka, nový TV spot, linky na ďalšie informácie

Časopis dodáva, že napriek tomu sa zmeny oplatili. Ak niečo klasické denníky stratili, o to viac získali. Vďaka novým čitateľom sa zvykla zvýšiť celková predajnosť v priemere o 6 až 8 %. V prípade Pravdy sú noví zacielení čitatelia mladí ľudia a ženy - skupiny, ktoré si z veľkej časti denníky bežne nekupovali.

Okrem pochvalných a veľmi kritických reakcií Pravda podľa Šabatu čelí aj sťažnostiam na "stratené" rubriky. Pravda totiž komunikovala výhradne prínosy novej koncepcie, nespomenula napríklad, že mizne príloha o umení Kumšt. Čitateľom chýba predovšetkým SMS ring. Podľa Šabatu je však formát vyčerpaný. "Ale uvidíme," dodal. Zmeny chce Pravda vysvetľovať cez úvodníky aj ďalšie dni.