Stredajšie vydanie Sme zahŕňalo na strane 7 celostranový inzerát so sloganom Využite svoje ústavné právo a zúčastnite sa referenda. Vizuál nabádal k hlasovaniu „podľa svojho svedomia“.
Jeden z hovorcov Aliancie za rodinu Peter Kremský, ktorý zároveň pracuje ako redaktor Sme, potvrdil pre Mediálne.sk, že zadávateľom tejto reklamy v denníku nie je Aliancia.
Inzercia v Sme nabádajúca k účasti na referende Zdroj: Mediálne.sk
Petit Press odmietol prezradiť, kto si celostranovú plochu objednal. „Keďže informácie o obchodnom názve zadávateľov inzercie považujeme za predmet obchodného tajomstva, informácie tohto typu neposkytujeme tretím stranám,“ uviedol riaditeľ odboru predaja inzercie v Petit Presse Jozef Prokein.
Takáto reklama pritom môže byť v rozpore s etickým kódexom Rady pre reklamu. Ten hovorí, že, „reklama, ktorá je anonymná alebo netransparentná, je neprípustná“.
„Inzerát, či už vizuálom alebo obsahom, nevyjadruje postoj redakcie Sme. Nie je útočný a neuráža dôstojnosť menšín, vyzýva na účasť na referende, a preto sme ho neodmietli,“ poznamenal šéf vydavateľstva Alexej Fulmek.
Podľa cenníka inzercie zverejneného na webe vydavateľstva stojí farebný inzerát na siedmej strane 8 500 eur bez dane.
Štvrtkový Denník N zas obsahoval celostranový inzerát s protichodným posolstvom - ľuďom odporúča na referende sa nezúčastniť. Ide o aktivitu politickej strany SKOK.
Inzerát týkajúci sa referenda zverejňoval v predošlých dňoch z celoštátnych novín aj denník Šport, zadávateľom bola Aliancia za rodinu. Jej polstranový vizuál sa objavil napríklad aj v najnovšom čísle týždenníka Slovenka, celostranový v časopise .týždeň.
V týždenníku vydavateľstva W Press paradoxne o dve strany ďalej figuruje takisto inzerát strany SKOK s odkazom, že zostať doma 7. 2. nie je hriech.
Nový printový vizuál Aliancie s režisérom Jurajom Jakubiskom sa zas objavil v regionálnych týždenníkoch MY, ktoré takisto patria do portfólia Petit Pressu.
Inzerát v týždenníkoch MY viažuci sa k televíznemu spotu s Jurajom Jakubiskom Zdroj: Mediálne.sk
Aliancia za rodinu popri printovej kampani zároveň nasadila spot do kresťanskej TV Lux a spravodajskej Ta3. Rádiovú verziu reklamy vysielajú Fun rádio, Rocková republika a Rádio SiTy.
Pár dní pred referendom silnie aj antikampaň, do ktorej sa zapojilo aj niekoľko známych osobností. Na stránke nejdeme.sk vysvetľujú svoj postoj k referendu herci Zuzana Fialová, Petra Polnišová a Richard Stanke, či speváčka Katarína Koščová.
Po Slovensku bolo zároveň v uplynulých dňoch rozmiestnených niekoľko bilbordov so sloganom „JBM Alianciu za RDN“. Ten je aj na tričkách, ktoré sú súčasťou kampane a možno si ich objednať na webe. Skratka „JBM“ pritom evokuje vulgarizmus, to však autori kampane odmietli.
„Bilbordy a tričká boli myslené vo forme JBM: Ježiš bol milosrdný, aliancia za rodinu nebola,“ povedal pre Sme.sk Dominik Smrek, ktorý na kampani spolupracuje.
Podľa Denníka N za iniciatívou stojí skupina košických podnikateľov, ktorí svoju identitu nechceli odkryť.
V metropole východu sa objavilo viacero bilbordov, niektoré z nich vzápätí jedna z bilbordových spoločnosti prelepila, keďže zistila, že vizuál nekorešponduje s kampaňou, ktorú si klient objednal.
V uliciach zároveň pred niekoľkými dňami pribudli aj bilbordy s podobizňou pápeža Františka. Ten drží vztýčený palec a podľa pripojeného textu takisto odporúča ísť na referendum a hlasovať trikrát áno.
Bilbordovú kampaň spustila ešte v januári aj Aliancia za rodinu.
Poznámka: Portál TREND.sk patrí pod vydavateľstvo News and Media Holding, patriace k skupine Penta. Tá spolupracuje so spoločnosťou NAMAV, s. r. o., ktorá má v Petit Presse menšinový akcionársky podiel.