Internetová populácia podľa dát IAB Monitora pokračovala v raste aj v máji. Zvýšenie počtu online užívateľov z 3,64 na 3,65 milióna reálnych užívateľov (RU) predstavuje kozmetický rast 0,32 percenta.
News and Media Holding obhájil druhé miesto
Medzimesačné rozdiely v reálnych užívateľoch (RU) boli v prvej desiatke slovenských online médií minimálne. Najväčším prevádzkovateľom bol opäť Ringier s takmer 3,05 milióna RU.
News and Media Holding (NMH) s viac ako 2,77 milióna RU znova po mesiaci, už druhý raz v tomto roku, nahradil na druhej priečke Zoznam s 2,75 milióna RU. NMH zaznamenalo spomedzi top médií v máji aj najrýchlejší rast o viac ako 3 percentuálne body.
Najväčší, aj keď menej ako jedenpercentný pokles, zaznamenali Startitup, Pravda a Markíza s podobnou stratou 0,66 percenta a 0,60 percenta.
Vývoj online trhu v počte zobrazení
V máji rástol v rámci poradia Top 10 najviac mediálny dom News and Media Holding, ktorý znova obhájil najvyšší počet page views (PV), a to takmer 640 miliónov. Udržiava si tak už dlhodobo výrazný náskok pred Ringier Axel Springer s 315 miliónmi PV, aj Zoznamom so 188 miliónmi PV. Najväčší pokles, viac ako 7 percent, mal Bazoš a z klasických médií zaznamenala pokles o dve percentá opäť MAFRA.
Najviac rástla Pluska
Medzi najsilnejšími webmi v parametri page views (PV) najviac rástla najmä Pluska.sk, ktorá pridala medzimesačne viac ako 15 percent PV. Podobný nárast o viac ako 10 percent dosiahol ešte Čas.sk.
Najväčší rast RU v máji dosiahol web Hnonline.sk a tiež Čas.sk s rastom 3,57 percenta resp. 3,19 percenta.
Pokles Heureky uvoľnil miesto v rebríčku pre Dobrénoviny.sk.
Rozšíril sa aj videostream
V kategórii video streamu sme po viacerých mesiacoch poklesu zaznamenali opätovný rast.
Okrem dvoch najmenších streamov Zoznam.sk a Mall.tv si všetci publisheri z pohľadu RU polepšili. Uvedené dva streamy zasiahli v porovnaní s aprílom až o 16 percent a 22 percent menej užívateľov.
Najvýraznejší rast Video views zaznamenali len stream Čas.sk a Pluska.sk. Čas.sk predbehol v tomto mesiaci konkurenčné Topky.sk.
Videostream s najväčším zásahom aj počtom prehratí má Pluska.sk. Líder segmentu dosiahol 1,38 milióna RU. Rovnako najvyšším bol počet videní videa, ktorý znova rástol až cez 65 miliónov.