Prvý slovenský Forbes láka na rozhovor s Gabrielom Eichlerom

V stredu v Bratislave a dnes na celom Slovensku sa do distribúcie dostalo prvé číslo slovenskej mutácie biznis magazínu Forbes. Z obálky čitateľov láka na tvár podnikateľa Gabriela Eichlera a jeho tvrdenia z rozhovoru, že "svet sa mení na kasíno" či "kríza sa ešte neskončila a na môj vkus bola príliš krátka". V hornej časti titulnej strany propaguje témy "Najbohatší Američania", "Život po kríze" a "Haute couture po slovensky".

Prvý slovenský Forbes vyšiel v rozsahu 108 strán a náklade 12-tisíc kusov za predajnú cenu 3 eurá. Vytlačený je na kvalitnom kriedovom papieri s lakovanou obálkou. Obsahovo ide o zmes lokálnych tém a materiálov spracovaných podľa materského amerického dvojtýždenníka Forbes a ázijskej edície Forbes Asia.

Prvý slovenský Forbes láka na rozhovor s Gabrielom Eichlerom

"Biznis - to sú najmä nápady. Biznis je nervozita, keď niečo nefunguje a zrazu sa objaví desať možností ako problém vyriešiť. Alebo dobrý pocit, keď sa podarí obchod. Biznis je adrenalín, nekonečné konflikty i hľadanie najlepšej cesty, niekedy aj cez množstvo omylov. Práve preto bude slovenská edícia magazínu Forbes každý mesiac písať najmä o nápadoch. Ponúkať príbehy, ktoré môžu vnuknúť nové myšlienky," napísal v úvodníku šéfredaktor Juraj Porubský, ktorý naposledy viedol denník Pravda.

Forbes je rozdelený do deviatich základných rubrík - Názory a komentáre, Udalosti, Rozhovor, Firmy, Téma, Peniaze a investície, Extra, Business Class a Fórum. Redakciu tvoria editor Juraj Kantorík a redaktori Marta Ďurianová, Martina Jurinová a Peter Matijek. Vizuálny koncept magazínu je prebraný z materského Forbesu (ukážky v galérii pod textom).

Slovenský Forbes uviedlo na trh vydavateľstvo Business Consulting & Media v spolupráci s Forbes Media. Do prvého čísla sa mu podarilo predať či vybartrovať 16,5 inzertnej strany a rozkladaciu obálku, ktorú si zaplatila automobilka BMW. Zvyšný priestor obsadili značky J&T Banka, Orange, Sheron, ČSOB, Ernst & Young, Alo Diamonds, Datalan, T-Mobile, Tatra Banka, Microsoft, UniCredit Bank, VÚB Banka, Slovenský rozhlas, Zoznam, Auto Bild Slovensko a Audi. Na necelých piatich stranách sa objavili aj označené PR články firiem Bigmedia, Škoda Auto Slovensko, poliklinika Medissimo a BMW.

Prvý slovenský Forbes láka na rozhovor s Gabrielom Eichlerom

Vydaniu premiérového čísla predchádzala októbrová mediálna kampaň uskutočnená formou bilbordov, bigboardov, inzercie vo vybraných tlačených médiách a reklamy na internete. Teasingová kampaň s podtitulom „Verí nám 50 miliónov úspešných“ a dominantným logom Forbes sa počnúc dneškom mení na produktovú kampaň, ktorá propaguje prvé vydanie časopisu a prezentuje jeho obálku s oznamom o vyjdení úvodného čísla mesačníka. "Kľúčovými v druhej vlne mediálnej kampane sa opäť stali outdoorové nosiče, posilnené prime-timovou kampaňou v Slovenskom rozhlase a spoluprácou s Hospodárskymi novinami v nábehovej fáze distribúcie prvého vydania," uviedol v tlačovej správe riaditeľ vydavateľstva Business Consulting & Media Erik Conrad.

Forbes zároveň minulý týždeň zverejnil zoznam špeciálnych príloh časopisu pre rok 2011, ktoré budú zamerané na investovanie a podielové fondy, energetiku a životné prostredie, ľudské zdroje a vzdelávanie, auto-moto, informačné technológie a telekom, aktívny život, víno a gastro, nehnuteľnosti, cestovanie a wellness a luxus.    

Po Lotyšsku je tento rok Slovensko druhou krajinou, kde Forbes Media spolu s miestnym vydavateľom rozbehol lokálnu verziu magazínu. V posledných mesiacoch roku 2010 do rodiny Forbes pribudnú edície v Bulharsku a Indonézii. Spoločnosť Forbes Media vydáva časopisy Forbes a Forbes Asia, ktoré spolu oslovujú šesť miliónov čitateľov na celom svete. Zároveň vydáva magazíny ForbesLife a ForbesWoman a okrem vyššie uvedených krajín aj licencované edície v Číne, Chorvátsku, Indii, Južnej Kórei, Rusku, Poľsku, Rumunsku, Turecku a od októbra aj regionálnu edíciu Forbes Middle East.

Prvý slovenský Forbes láka na rozhovor s Gabrielom Eichlerom

Zdroj: cta