Nové vizuálne stvárnenie dvojtýždenníka má lepšie odrážať jeho zameranie na príbehy ľudí, ktorí sú úspešní v tom, čo robia.
„Grafika ani logo, ktoré vznikali ešte v období, keď Profit písal len o ekonomike, tomu nezodpovedali. Posledné roky sa však obsah Profitu zmenil a táto zmena sa stretla s pozitívnou odozvou od čitateľov, na čo musela reagovať aj grafika, ktorá lepšie vyjadruje súčasné zameranie,“ uviedol šéfredaktor Pavol Hlubina.
Profit sa zbavil štylizovaného prvého písmena v názve, ktorý dostal nový, jednofarebný a čitateľnejší font. Podtitul „Inšpirujte sa“ ostal zachovaný.
Pri zalamovaní článkov sa pracuje s viacerými dizajnovými prvkami a rôznymi farebnými kombináciami. Nová grafika vychádza podľa redakcie z dvoch zásad - veľkých fotiek a prehľadnosti. „Profit chce prinášať zážitok, ktorý sprostredkuje vizuálne vnímanie čísla a je totožný so zážitkom pri čítaní textu,“ uvádza vydavateľ.
So zmenou vzhľadu súvisí aj upravená štruktúra, v ktorej sú tri sekcie – Ľudia a biznis, Moje peniaze a Nové trendy. Vytratila sa samostatná sekcia Téma čísla, zachovaná naopak zostala pravidelná rubrika Foto čísla.
„V printovom vydaní sa zrušilo pôvodné delenie časopisu na rubriky. Články sa rozlišujú len podľa dynamiky daného čísla, aby text aj fotografie prirodzene plynuli za sebou aj pri listovaní,“ poznamenal vydavateľ.
Popri zmenenej printovej verzii uviedol Profit aj nový web, kde sa dizajn zmenil ešte výraznejšie. Nová stránka má jednoduchý dlaždicový vzhľad, prispôsobený pre všetky typy zariadení. Aj v tomto prípade sa zjednodušila štruktúra, ktorá má tri sekcie – Denník s kratšími článkami spracovanými aj z iných zdrojov, Magazín s materiálmi z printového vydania a Blogy.
Zmena sa dotkne aj distribúcie digitálnej verzie časopisu, namiesto flash čítačky bude od aktuálneho vydania (číslo 20) na webe vo formáte PDF určenom aj pre mobilné zariadenia a s možnosťou offline prezerania bez potreby inštalácie aplikácie. Profit na rozdiel od Trendu nemá aplikáciu pre mobilné zariadenia.
Časopis Profit vychádza od roku 2005, jeho tlačený náklad je 14-tisíc výtlačkov. Priemerný predaj Trend Holding neuvádza, titul nie je zaradený v audite ABC SR.
Redizajn Profitu - vľavo nová grafika od októbra, vpravo číslo pred zmenou