Tlačený Glamour vychádzal bezmála 80 rokov, presnejšie od apríla 1939. Aktuálne ho odoberalo približne 2,2 milióna predplatiteľov a tento počet sa za posledné tri roky ustálil. Napriek tomu Condé Nast už minulý rok znížil počet printových vydaní magazínu z 12 na 11.
Vydavateľstvo tento týždeň oznámilo, že čitatelia si v Glamouri od budúceho roka už nebudú môcť zalistovať. Condé Nast, pod ktorý spadajú aj prestížne tituly ako Vogue, Vanity Fair, GQ či The New Yorker, dospel k tomuto rozhodnutiu po tom, ako angažoval šéfredaktorku Samanthu Barryovú, píše denník The New York Times.
Tá ako novinárka s bohatými skúsenosťami v televízii a rozhlase prišla na čelo Glamouru v januári tohto roka. „V roku 2019 zdvojnásobíme digitálny obsah, obohatíme tvorbu videí a posilníme naše sociálne siete ambicióznymi projektami,“ cituje S. Barryovú oficiálny účet magazínu na Twitteri. Posledné printové číslo k januáru 2019 vyjde na budúci týždeň.
Magazín Glamour vyjde v printovej verzii v decembri naposledy Zdroj: Facebook / Glamour
Podľa šéfredaktorky lifestylového Glamouru je práve online priestorom, v ktorom médium rastie a kde sa stretáva najväčšia skupina jeho fanúšikov. Prevažne ide o ženské čitateľky vo veku od 20 do 54 rokov. Mesačná periodicita v tlačenej forme vraj pre ne už nemá význam, S. Barryová to naznačovala od začiatku svojho pôsobenia v redakcii.
Pravdou je, že od jej nástupu do funkcie Glamour na internete skutočne narástol. Počet čitateľov jeho webového portálu sa zvýšil o 12 percent, pravidelne ho navštevuje 6,3 milióna ľudí. Získal aj viac odberateľov na YouTube. Aktuálne je ich vyše 1,5 milióna, čo je nárast o viac ako 110 percent.
S. Barryová sľubuje, že posilní lifestylový magazín aj na sociálnych sieťach. Na Facebooku má časopis vyše 5,7 milióna fanúšikov, na Instagrame sleduje jeho oficiálny profil viac ako 1,6 milióna ľudí. Na Twitteri ide o takmer 1,4 milióna používateľov.
Redakcia potvrdila, že raz za čas čitateľom printovú verziu predsa len ponúkne. Pôjde napríklad o vydanie k ankete „Women of the year“, v rámci ktorej pravidelne predstavuje najvplyvnejšie ženy aktuálneho roka.
Tento nápad sa pozdáva aj Barryovej „kolegyni“ Anne Wintourovej, ktorá je šéfredaktorkou amerického magazínu Vogue. „Som z jej plánu nadšená. K verným čitateľom sa dostane cez digitálne platformy a sociálne siete, ktoré využívajú najčastejšie. Silu printu potom využije na zvýraznenie významných momentov, akým je aj anketa Women of the year,“ povedala A. Wintourová, ktorá vedie Vogue od roku 1988. Módny mesačník pod jej vedením zatiaľ ostáva aj v tlačenej forme.
Glamour chce znásobiť svoj obsah na webe, posilniť plánuje aj sociálne siete Zdroj: Glamour
To, že Glamour zmizne z novinových stánkov, vo vydavateľstve nepovažujú za zlyhanie, práve naopak. Uviedla to šéfka marketingu Condé Nast Pamela Drucker Mannová. „Ide o vývoj značky, ktorá sa vymedzí od zaužívaných modelov a bude schopná nielen naďalej fungovať, ale aj rásť a byť ešte lepšia,“ povedala.
Glamour nasleduje trend, ktorý vydavateľstvo načrtlo už v priebehu minulého roka. Vo februári prestalo vydávať printovú verziu magazínu Self a neskôr v decembri aj Teen Vogue. Online verzie oboch médií naďalej fungujú.
Condé Nast, ktorý patrí pod skupinu Advance Publications, však minulý rok prišiel o 120 miliónov dolárov a začal hľadať kupcov pre svoje tri tituly z celkovo 14 magazínov. Ide o časopisy Brides, Golf Digest a W.