V januári 2009 neklesal len Nový Čas, ale celý segment denníkov. Mediálne.sk to v reakcii na najnižšiu dosiahnutú predajnosť lídra medzi denníkmi od júla 2003 napísalo vydavateľstvo Ringier Slovakia.
Podľa manažérky pre komunikáciu Jany Prístavkovej to možno vysvetliť súčinnosťou viacerých faktorov. Predajnosti denníkov mal vo všeobecnosti uškodiť prechod na euro, ďalším negatívnym faktorom bolo podľa Prístavkovej zatvorenie časti novinových stánkov v čase duálneho obehu meny počas prvých dvoch januárových týždňov. Ringier uvádza ako možný dôvod poklesu aj vplyv ekonomickej krízy, ktorý sa začal prejavovať práve v januári.
"Ďalším faktorom je stále silnejúci vplyv internetu, ktorý následne znižuje čísla printom. Taktiež zo zákazníckeho hľadiska boli januárové témy 2008 čitateľsky pravdepodobne zaujímavejšie, čo sa mohlo odraziť aj na predaji," dodala Prístavková.
V januári 2009 zaznamenali medziročný aj medzimesačný pokles predajnosti všetky celoštátne auditované denníky s výnimkou Hospodárskych novín. Najviac oproti januáru 2008 klesali Nový Čas a Pravda. Viac informácií.