Predajnosť v novembri - z Nového Času menej, zo Sme viac

Nový Čas prišiel v novembri o najviac predaných výtlačkov, denník Sme naopak získal najväčší mesačný prírastok. Ostatným denníkom sa predajnosť za mesiac výraznejšie nehýbala. Vyplýva to z posledných súhrnných výsledkov auditu predajnosti tlače ABC SR.

Najpredávanejší denník Nový Čas (Ringier) dosiahol v novembri priemerný výsledok 146 931 predaných výtlačkov. V porovnaní s októbrom si pohoršil o asi 9 500 kusov. Pri porovnaní s rovnakým obdobím ide o typický vývoj – podobný mesačný pokles zažil Nový Čas aj v ostatných štyroch rokoch. Aktuálny novembrový výsledok je medziročne nižší o 9 percent.

Náskok v pozícii dvojky medzi denníkmi si opäť navýšilo Sme (Petit Press). Za mesiac sa priemerný predaj zvýšil o takmer štyri tisícky na 62 598. V porovnaní s novembrom 2008 bol výsledok nižší o dve percentá.

Plus jeden deň (Spoločnosť 7 Plus) v novembri navýšil svoju predajnosť medzimesačne o čosi viac než tisíc výtlačkov na priemerný výsledok 55 331. Medziročne ide naopak o najvýraznejší pokles predajnosti za mesiac november – o 20 percent.

Pravda (Perex) predávala v novembri takmer úplne rovnako ako mesiac predtým – 50 333. Medziročne je rozdiel naopak výrazný – minuloročný výsledok je v porovnaní s rokom 2008 nižší o 15 percent.

Hospodárske noviny Ecopressu sa stabilne držia nad 18-tisícovou úrovňou. V novembri bola priemerná predajnosť 18 058.

Mediálne.sk onedlho aktualizuje o novembrové dáta aj Grafy a tabuľky.

Zdroj údajov: Oficiálny audit predajnosti tlače ABC SR objednávaný Združením vydavateľov periodickej tlače.