Tento rok ovplyvnil trh koronavírus. K situácii ste sa pre nás vyjadrili v skorej fáze v máji. Ako vás to ovplyvňovalo celkovo?
Predaj časopisov bol zrejme najväčším pozitívnym prekvapením. Napriek skutočnosti, že niektoré prevádzky zavreli úplne, ostatné boli v nedeľu zatvorené, a zmenilo sa spotrebiteľské správanie, čo do frekvencie nákupov, poklesy boli minimálne. To ukazuje na silu našich značiek, ktoré si zákazník napriek všetkému našiel a kúpil. Reklama klesla v prvých dvoch mesiacoch dramaticky, v printe až o 50 percent, v online o 15 percent. Od mája sa situácia výrazne zlepšovala. Pripravili sme sa na omnoho horší scenár, a tak bude celoročný výsledok nad očakávanie.
Čo môžeme očakávať do budúcnosti?
Stále ostáva veľa neznámych. Kľúčová bude spotreba, ktorej pokles sa podľa môjho názoru naplno ešte neprejavil.
V máji ste predikovali, že dopady na celý segment reklamy a médií budú trvalé. Ste dnes optimistickejší alebo nie, práve kvôli zhoršeniu spotrebiteľského sentimentu?
Dopady budú trvalé. Aj vzhľadom na prebiehajúcu druhú vlnu pandémie v Európe som menší optimista ako v lete. Úspechom bude, ak reklamný trh v budúcom roku klesne medziročne jednociferne. Na druhej strane nechcem paušalizovať, pretože aj táto kríza v rámci médií a reklamy môže na jednotlivé oblasti pôsobiť selektívne. Výhodu budú mať vo všeobecnosti silné značky s významným postavením na trhu a udržateľným biznismodelom.
Prečítajte si celý rozhovor