Najvyšší nárast predajnosti medzi mesiacmi zaznamenal v apríli 2008 bulvárny denník Nový Čas vydavateľstva Ringier Slovakia.
Dlhodobo najpredávanejšie noviny predávali z každého čísla v priemere 176 410 kusov, oproti marcu viac o vyše šesťtisíc výtlačkov. Medziročne však klesol, v apríli 2007 sa predávalo v priemere o 10 tisíc kusov viac.
Dvojkou bol druhý mesiac za sebou referenčný denník Perexu Pravda. Noviny patriace do britskej skupiny Daily Mail si s priemernou aprílovou predajnosťou 66 211 kusov oproti marcu pohoršili o takmer šesťtisíc predaných výtlačkov. Ide o najvyšší pokles v tabuľke. Ani medziročne sa denník nevyhol poklesu, jeho predajnosť je nižšia o takmer 3600 exemplárov. Ešte rok predtým denník dosiahol skôr atypický výkyv nad 80 tisíc, v roku 2005 bola predajnosť na vtedy štandardnej úrovni 73 tisíc kusov.
Predajnosť denníka Sme sa po troch mesiacoch opäť vyšvihla nad hranicu 60 tisíc výtlačkov, v priemere 60 797. Pred rokom v apríli predávalo Sme o vyše päťtisíc kusov viac, ako teraz. Vo februári bolo Sme na dlhoročnom minime s predajnosťou 54 589. Ďalší rok dozadu, v apríli 2006 bolo predaných kusov viac takmer o 15 tisíc.
Po januárovom a februárovom výlete denníka Plus jeden deň na druhú priečku v rebríčku predajnosti denníkov sa bulvár vydavateľstva Spoločnosť 7 Plus už druhý mesiac drží na svojom pôvodnom štvrtom mieste. Medzimesačne predajnosť titulu klesla o vyše 3100 exemplárov na 55 059 za apríl, v marci bol zostup ešte výraznejší - o viac než 10 tisíc kusov. Medziročne denník klesol o asi 3800 kusov. Ide o doposiaľ najhorší výsledok denníka od jeho vstupu do auditu v decembri 2006.
Predajnosť Hospodárskych novín (18 383) spoločnosti Ecopress a denníka Új Szó skupiny Petit Press (25 286) zostala v porovnaní s marcom na úrovni štandardných odchýliek. Hospodárskym novinám však medziročne chýba tisícka.
Viac informácií, vývoje a prehľady údajov v sekcii Grafy a tabuľky > Priemerný predaný náklad tlače.
Zdroj údajov: ABC SR.