Výrazný pokles Plus 7 dní (priemerne 145 558 predaných kusov) vo februári 2009 je medzi týždenníkmi najväčším medziročným posunom v aktuálnych výsledkoch oficiálneho auditu predajnosti tlače ABC SR.
Vlajková loď vydavateľstva Spoločnosť 7 Plus si iba tesne udržala druhú priečku. Dotiahol sa na ňu ďalší domovský titul Báječná žena. Plus 7 dní si medziročne pohoršil o 41 051 predaných výtlačkov. Časopis zažil v novembri svoje historické minimum od roku 2000, mesiac na to ho vylepšil, no v januári a následne aj februári tohto roka ešte viac podliezol – predajnosť spadla na ďalšie dno s hodnotu 145 558 predaných exemplárov. Negatívny vývoj sa vydavateľstvo pokúša zvrátiť marketingom, v súčasnosti štartuje veľkú súťaž o byt.
Suverénne najpredávanejším týždenníkom ostáva Nový Čas pre ženy (215 853). V porovnaní s ostatnými dvanástimi mesiacmi sa titulu vydavateľstva Ringier Slovakia vo februári darilo nadpriemerne. Medziročne si polepšil o 3 776 kusov a oproti januáru 2008 sa jeho predajnosť zvýšila o 12 961 výtlačkov.
Trend medziročných poklesov z ostatných mesiacov sa nepodarilo zvrátiť ani Báječnej žene (144 185) vydavateľstva Spoločnosť 7 Plus. Klesla o 7 871 exemplárov, medzimesačne si však polepšila o 10 990 predaných výtlačkov.
Ringierovmu Životu (118 599) medziročná predajnosť kontinuálne klesá od leta 2008. Aktuálne je nižšia o 14 086 výtlačkov než pred rokom a o vyše osemtisíc kusov pod priemerom za ostatných dvanásť mesiacov. Medzimesačne si Život pohoršil o 4 580 exemplárov a dosiahol tak vôbec najhorší výsledok týždenníka za ostatné roky.
Na piatej priečke sa umiestnila stagnujúca Eurotelevízia (100 675) vydavateľstva Bauer Media SK. Po silnom decembri s vianočným dvojčíslom sa už druhý mesiac drží nad hranicou 100-tisíc predaných kusov. Medziročne však titul prišiel o ďalších 4 715 predaných výtlačkov a oproti januáru 2008 o 2 371 kusov. Výsledok je však približne na úrovni priemeru za ostatných dvanásť mesiacov. Pod stotisícovú hranicu titul spadol v máji 2008 a nedokázal sa nad ňu vrátiť až do decembra.
Katolícke noviny (79 642) vydávané Spolkom sv. Vojtecha sa už druhý mesiac držia pod hranicou 80-tisíc predaných kusov. Neklesali pod ňu pritom dlhé roky.
Historicky najslabšiu predajnosť si na konto pripísal aj Ringierov Nový Čas Nedeľa (55 778), čo je asi o sedemtisíc kusov pod priemerom za ostatných dvanásť mesiacov. Medziročne si nedeľník pohoršil o 3 299 predaných kusov, oproti januáru nepatrnejšie o 243 výtlačkov.
Na ôsmej priečke zotrval ženský týždenník Šarm (53 710) patriaci Spoločnosti 7 Plus. Medzimesačne klesol o 210 výtlačkov. Rok predtým týždenník predával vyše 66-tisíc kusov, v roku 2007 dokonca vyše 85-tisíc.
• Prepnite na predajnosť denníkov:
Nový Čas vo februári nezastavil prepad
Slovenka (50 911) vydavateľstva Star Production si medziročne polepšila o 2 286 predaných výtlačkov. Oproti januáru zaznamenala ešte nárast o 717 kusov. Predajnosť titulu je stabilizovaná okolo 50-tisíc exemplárov.
Prvú desiatku najpredávanejších týždenníkov uzatvára Chvíľka pre teba (34 693) vydavateľstva Bauer Media SK. V raste pokračovala aj vo februári, keď sa jej predajnosť zvýšila o 2 787 výtlačkov.
Medziročný nárast o 1 053 výtlačkov zaznamenal .týždeň (16 836). Podobne si o 999 kusov polepšil aj v porovnaní s januárom. Vo februári roku 2007 sa z titulu vydavateľstva W Press ešte predávalo viac než 19-tisíc exemplárov.
Mierny medziročný pokles o 153 predaných kusov zaznamenal ekonomický týždenník TREND (17 108). Po rekordnom decembri sa dostal opäť na 17-tisícové čísla typické pre minulý rok. Aktuálne sa z titulu vydavateľstva TREND Holding predal o 31 nižší počet kusov než v januári.
Viac informácií, vývoje a prehľady údajov v sekcii Grafy a tabuľky > Priemerný predaný náklad tlače.
Zdroj údajov: ABC SR.
Poznámka: Mediálne.sk je súčasťou skupiny portálov eTREND.sk, ktorý prevádzkuje spoločnosť TREND Holding. Vydáva aj časopis TREND.