Pre väčšinu týždenníkov bol november mesiac, keď sa predajnosť zvýšila alebo aspoň zostala na rovnakej úrovni ako v októbri.
Jednou z výnimiek bol týždenník Plus 7 dní (Spoločnosť 7 Plus). V jedenástom mesiaci ešte viac podliezol pád z októbra a svoj výsledok znížil o 1 600 kusov na novembrový priemer 150 741. Ide o najnižší výsledok zo všetkých dostupných dát auditu ABC SR od roku 2000. Novembrové číslo nie je typické pre tento rok – priemerná predajnosť bola v roku 2008 nad 166 tisíc výtlačkov z každého vydania, čo je dokonca o pár stoviek viac ako vlani.
Podobne bol na tom Šarm z rovnakého vydavateľstva. Ten spadol v porovnaní s októbrom o vyše osemtisíc výtlačkov na priemernú predajnosť 53 673. Šarm je v dátach ABC od novembra 2003, tak nízky výsledok v audite dosiaľ nedosiahol. Za celý rok 2008 bola priemerná predajnosť o šesť tisíciek vyššia, vlani bol priemer takmer 70 tisíc výtlačkov.
Najpredávanejší časopis Nový Čas pre ženy (Ringier) si medzimesačne naopak polepšil o vyše dvadsaťtisíc predaných výtlačkov na novembrový priemer 245 526. Ide o najsilnejší výsledok od novembra 2006. Pre rok 2008 išlo o atypické číslo – ročný priemer Nového Času pre ženy bol okolo 210 tisíc predaných exemplárov, rok predtým nad 220 tisíc.
Na druhej a tretej priečke sa po mesiaci opäť vystriedal týždenník Plus 7 dní s ďalším titulom Spoločnosti 7 Plus – Báječnou ženou z lacného segmentu. Tá si po októbrovom poklese polepšila o 3 600 kusov na priemer 153 191 predaných výtlačkov, ktorý bol mierne pod tohtoročným priemerom. Tohtoročný výsledok je mierne nižší ako predajnosť v novembri 2007. V priemere sa tento rok z Báječnej ženy predáva o 5 500 kusov menej ako vlani.
Na takmer rovnakej úrovni ako v októbri zostal Ringierov Život (124 306), vlani mal o štyri tisícky viac. Pre väčšinu mesiacov tohto roka boli pre týždenník typické výsledky nad 130 tisíc výtlačkov.
Podobne bola na tom Eurotelevízia (Bauer Media SK) s predajnosťou 97 623 kusov, ktorá sa medzimesačne nezmenila. Vlani išlo o 5 400 kusov viac. Programový týždenník sa rozlúčil s výsledkami presahujúcimi stotisícovú hranicu v máji tohto roka.
V novembri sa veľmi nedarilo ani ďalšiemu bulváru Star vydavateľstva Star Production, ktorý si oproti októbru pohoršil o vyše 2 500 kusov.
• Prepnite na čítanosť denníkov:
Predajnosť Nového Času v novembri medziročne klesla o 13-tisíc výtlačkov
V jedenástom mesiaci si naopak polepšila Slovenka (Star Production), rovnako o 2 500 kusov na priemer 50 528. Ostatné týždenníky zostali viac-menej na rovnakej úrovni.
Ekonomický týždenník TREND (patriaci spolu s Mediálne.sk pod vydavateľstvo TREND Holding) po októbrovom historickom rekorde získal o 430 kusov nižšiu predajnosť (18 031 kusov), ktorá je o takmer šesťsto výtlačkov vyššia ako tohtoročný predaj. V novembri 2007 sa z TRENDU predalo v priemere z každého vydania 17 823 výtlačkov.
Viac informácií, vývoje a prehľady údajov v sekcii Grafy a tabuľky > Priemerný predaný náklad tlače.
Zdroj údajov: ABC SR.
Poznámka: Mediálne.sk je súčasťou skupiny portálov eTREND.sk, ktorý prevádzkuje spoločnosť TREND Holding.