Výrobca Barbie, spoločnosť Mattel, svoju postavičku s dokonalou postavou odel do bielo-čiernych plaviek, v ktorých ju predstavil ešte v roku 1959. V ročenke, ktorá oslavuje 50. výročie, si Mattel pre svojom promo zaplatil štyri strany.

Podľa webu denníka New York Times vyjde aj limitovaný počet tisíc kusov magazínu s obalenou prvou stránkou fiktívnou titulkou s pózujúcou Barbie a headlinom „Bábika, ktorá to celé odštartovala“.

AdAge pripomína, že spojenie Mattelu s vydavateľom magazínu je pomerne tvrdou provokáciou pre odporcov proklamovaného ideálu ženskej krásy. Vyziabnutá a dokonale upravená Barbie je dlhodobo terčom kritiky mnohých organizácií, ktoré upozorňujú, že jej zobrazenie môže u mladých dievčat vyvolať mylné predstavy preceňujúce dôležitosť fyzického vzhľadu.

Rovnakej negatívne odozve čelí pravidelne Sports Illustrated, ktorý v ročenke zobrazuje sporo odeté mladé slečny, no podľa niektorých aktivistov robí zo žien iba objekty.

Časopis napriek tomu tvrdí, že ženy neznevažuje, ale oslavuje a zobrazuje v pozitívnom duchu. „Swimsuit nesie od začiatku posolstvo o sile a kráse žien. Sme nadšení, že aj Barbie sa rozhodla podporiť tieto kľúčové hodnoty takýmto nezvyčajným spôsobom,“ cituje AdAge editora magazínu M. J. Daya.

„Barbie je legenda, ktorú sme už zobrazili vo vyše 150 podobách. Jej hodnota sú tri miliardy dolárov. Myslíme, že sa dostala do dobrej spoločnosti legiend ako Heidi Klum či Christie Brinkley,“ poznamenala hovorkyňa Mattelu na margo Barbie – modelky v edícii Swimsuit.

V magazíne sa už objavila v minulosti väčšina známych topmodeliek vrátane Cindy Crawford či Naomi Campbell. Na prvej stránke ročenky boli už Tyra Banks, Rachel Hunter či Petra Němcová. Samotný časopis aktivitu s Barbie označil na sociálnych sieťach tagom „Unapologetic“, teda neospravedlniteľné voľne preložené „bez výčitiek“.

Barbie do časopisu nafotil fotograf Walter Iooss, ktorý sa stará o obrázky modeliek, ako aj zábery pre bežné vydania športového týždenníka, už vyše 40 rokov. Časopis s portrétmi Barbie vydavateľstvo Time vlastnené gigantom Time Warner promuje aj na bilborde na námestí Times Square, na svojich weboch zverejní video zo zákulisia „pózovania“ Barbie.