Regionálny spravodajský týždenník Kysuce prešiel od 1. januára 2013 pod vydavateľstvo Petit Press. Titul doteraz vydávala skupina živnostníkov vystupujúca ako Tlačové konzorcium Kysuce, ktorá týždenník vyrábala.
Pôvodná redakcia na čele so šéfredaktorom Ladislavom Paštrnákom naďalej ostane v týždenníku. Najväčší vydavateľ regionálnej spravodajskej tlače na Slovensku totiž plánuje nový prírastok nechať v predaji.
Po akvizícii periodika tak bude Petit Press v regióne okresných miest Čadca a Kysucké Nové Mesto vydávať tri tituly – okrem Kysúc aj svoj vlastný spravodajský týždenník My Kysucké noviny patriaci do siete dvadsiatky titulov My.
Okrem nich ešte Petit Press v regióne distribuuje aj bezplatné inzertné schránkové noviny Kysucké Echo.
Podľa Dušana Devána, člena predstavenstva Petit Pressu zodpovedného za sieť regionálnych titulov, nečakajú týždenník Kysuce obsahové ani grafické zmeny. „Chceme čitateľom Kysúc naďalej ponúkať presne to, na čo boli zvyknutí,“ uviedol Deván pre Mediálne.sk.
Cena oboch titulov porastie o päť centov. My Kysucké noviny sa budú na stánkoch od januára predávať za 50 centov (predtým 45 centov), Kysuce za 45 centov (predtým 40 centov), pre predplatiteľov platia zvýhodnené ceny.
„Zmena ceny týždenníka My Kysucké noviny bola naplánovaná už pred vstupom do konkurenčného týždenníka. Doterajšia cena už nezodpovedala výrobným nákladom a úprava bola nevyhnutná pre udržanie kvality a rozsahu novín. Päťcentový cenový rozdiel medzi obomi titulmi ale stále udržiavame. Ceny na Kysuciach aj naďalej zostávajú pod priemerom v sieti týždenníkov My, pričom stranový rozsah je vyšší ako priemer,“ tvrdí Deván.
Oba tituly budú naďalej vychádzať v rôzne dni a budú redakčne aj obchodne oddelené. „Takisto budeme prevádzkovať dva konkurenčné weby kysuce.sme.sk a e-kysuce.sk,“ doplnil Deván.
Týždenník Kysuce vychádza od roku 1960, od roku 1991 je v súkromných rukách. Podľa predajcu reklamného priestoru spoločnosti Media Box sa dosiaľ tlačil v náklade 17-tisíc kusov.
Vedľa Petit Pressu je najväčším hráčom na trhu s regionálnou tlačou spoločnosť RegionPress, ktorá vydáva schránkové noviny prevažne inzertného charakteru. V kysuckom regióne rozdáva týždenník Kysucko-Čadčiansko-Kysuckonovomestsko.
Dušan Deván v seriáli Mediálni lídri 2012 predpovedá pre rok 2013 ešte výraznejšiu nadvládu RegionPressu a Petit Pressu na regionálnom printovom trhu a zánik ďalších menších vydavateľov.