Zámer Petit Pressu naznačovala aj registrácia ochranných známok s oboma názvami na Úrade priemyselného vlastníctva začiatkom októbra.
Kým na západnom a strednom Slovensku má vydavateľstvo 22 regionálnych printových titulov zastrešených pod brandom MY, nové východoslovenské týždenníky budú patriť do siete Korzár.
Humenské noviny vznikajú relaunchom týždenníka Humenský Korzár, ktorý sa rozšíril na zhruba dvojnásobný počet strán - 28. Vychádzať budú vždy v pondelok, Prešovské noviny v utorok, oba vo formáte A3 s predajnou cenou 50 centov. Ročné predplatné vyjde v prípade oboch titulov na 25 eur ročne.
„Rozhodli sme sa na východe pre ofenzívny postup. Vzhľadom k predpokladaným konsolidačným zmenám na trhu sa domnievame, že úspešné budú len silné skupiny s viacerými titulmi. Naším konečným cieľom je mať okrem denníka Korzár na východe republiky aj sieť silných týždenníkov podobných sieti týždenníkov MY na strednom a západnom Slovensku. Chceli by sme vybudovať sedem – osem titulov s týždennou periodicitou v celkovom predanom náklade 15-tisíc kusov,“ uviedol generálny riaditeľ Petit Pressu Alexej Fulmek.
Nové tituly vzniknú pravdepodobne relaunchom miestnych utorkových mutácií Korzárov, ktoré podobne ako v Humennom vychádzajú ako týždenníky v Bardejove, Michalovciach, Poprade, Rožňave, Spišskej Novej Vsi a Starej Ľubovni.
Na post šéfredaktora týždenníkov získalo vydavateľstvo skúseného českého žurnalistu Petra Šabatu, ktorý v minulosti viedol aj denník Pravda, ale tiež Mladú front Dnes a české Hospodářské noviny.
„Obsah týždenníka bude úplne seriózny a nezávislý, čo ale neznamená nudný. Práve teraz pripravujeme predvolebné analýzy, ale aj seriál o úspešných rodákoch, dolaďujeme detaily spolupráce s hasičmi, turistami, modelármi a ďalšími združeniami a záujmovými skupinami, zástupcovia ktorých nám budú dodávať články a fotografie,“ načrtol P. Šabata.
Podľa Ľubice Tomkovej, riaditeľky divízie Východ v Petit Presse, je v Prešove priestor pre kvalitné miestne noviny s týždennou periodicitou. „Rozšírime tak ponuku pre čitateľov a inzerentov tohto mesta a okresu. Naďalej zostane silný krajský denník Prešovský Korzár a okrem neho nový moderný okresný týždenník Prešovské noviny.“
Týždenníky stavia podobne ako v prípade siete MY na lokálny obsah s miestnym spravodajstvom, publicistikou a športovým servisom z víkendového diania na piatich stranách. Obsah doplní televízny program, spoločenská rubrika s blahoželaniami a výročiami.
Petit Press bude mať po vybudovaní siete týždenníkov pod hlavičkou MY a Korzára dovedna asi tridsiatku regionálnych titulov po celom Slovensku, v ktorých bude môcť inzerentom ponúkať univerzálne, celoplošné cielenie, no v lokálnej tlači.
Týždenníky MY vychádzajúce v 22 mutáciách majú v tomto roku priemerný predaj 89 362 výtlačkov, v audite ABC SR sú monitorované ako celok. Medziročne ide o takmer 5-percentný pokles.
Brand regionálnych titulov Petit Press nevyužíva na webe, kde miestne spravodajstvo zastrešuje pod hlavičkou Sme respektíve Korzár.
Humenské noviny, titulka prvého vydania z 27. októbra 2014 Zdroj: Petit Press