Akú známku by ste dali roku 2011?
Ak zoberiem hodnotiacu škálu podľa známok v škole, tak dvojku. Hospodárske noviny kontinuálne rastú v čítanosti, web HN - hnonline.sk sa za ostatné štyri roky stal z popolušky najčítanejším a najnavštevovanejším spravodajským ekonomickým webom na Slovensku. Na strane druhej ma znepokojuje postupná degradácia novinárskej profesie na Slovensku, úbytok talentovaných a ambicióznych absolventov v médiách a nekonečné a jalové diskusie o budúcnosti printových médií.
Aký bol najpozitívnejší moment pre vašu prácu v posledných 12 mesiacoch, čo patrilo naopak k menej príjemným udalostiam?
Priaznivý dosah jesennej imidžovej kampane HN na predaj denníka, plus predbežné odhady stabilizácie predplatného HN v čase pokračujúcej neistoty v privátnom sektore, čiže v segmente našich kľúčových predplatiteľov. Plus to, že dokážeme robiť dobré noviny s dobrými novinármi, ktorých nemusíme - na rozdiel od našej konkurencie - kvôli kríze prepúšťať.
Aká udalosť mimo vašej spoločnosti patrila z pohľadu biznisu, v ktorom pôsobíte, k zlomovým?
Vo verejnom živote u nás to bol pád vlády Ivety Radičovej, ktorý otvára cestu kamufláži o silnom štáte s ešte silnejším sociálnym cítením. Stále ma totiž nikto nepredvedčil o tom, že sociálne cítenie nemajú mať najmä tí, ktorí prácu a plácu prioritne vytvárajú – podnikatelia.
Vo svete a u nás to bola, je a bude dlhová kríza, ktorá otvára cestu k silnejšej Európe a slabším štátom, ktoré ju majú tvoriť. Bez ohľadu na to, že kľúčové štáty eurozóny (Taliansko, Francúzsko) až nad vidinou konca spoločnej meny a hrozby zníženia ratingu začali uvažovať nad dodržiavaním pravidiel, ktoré naordinovali novým členom.
Jedna aj druhá vec boli zlomové a tá prvá aj znepokojujúca, pretože slovenská pravica by mala konečne od roku 1998 prestať vytvárať rôznorodé koalície, postavené na odmietnutí jedného politika.
Prognózy vývoja reklamného trhu v budúcom roku nie sú veľmi optimistické. Aký dopad na vašu prácu môže mať štvrtý rok pokračujúceho poklesu na trhu?
Budeme hľadať úspory v súčasnom režime fungovania, bez redukcie pracovných miest a aktuálnych platov. Budeme hľadať strednodobé riešenia pre nový biznis model (predávanie obsahu HN a titulov vydavateľstva Ecopress aj cez iné nosiče) a rozširovanie aktívít HN a vydavateľstva Ecopress o projekty a oblasti, ktoré nám umožnia generovať ďalšie príjmy.
A predovšetkým... budeme musieť naďalej robiť dobré noviny a web, aby sme mali vo vydavateľskom biznise na čom vôbec stavať.
Prečítajte si ďalšie odpovede v seriáli MEDIÁLNI LÍDRI 2011