Po tak významnej zmene, akou je prechod na nový formát, sme očakávali krátkodobý pokles predajnosti, ktorý minulý rok nenastal. Vydavateľstvo Perex pre Mediálne.sk reagovalo na historicky najnižšiu predajnosť denníka Pravda. Za januárovým prepadom nachádza iné dôvody.
"Pokles v januári bol zapríčinený hlavne skutočnosťou, že významná časť novinových stánkov bola počas duálneho obehu
vyše polovicu mesiaca zatvorená, takže oproti decembru poklesli všetky denníky s výnimkou špecifických Hospodárskych novín," povedal pre Mediálne.sk marketingový riaditeľ Perexu Richard Mareček. "Navyše, hlavní konkurenti
v januári podľa monitoringu investovali do reklamy v médiách niekoľkonásobne viac prostriedkov, ostatní boli na našej úrovni," dodal.
Naši hlavní konkurenti v januári investovali do reklamy v médiách niekoľkonásobne viac prostriedkov. Marketingový riaditeľ Perexu Richard Mareček
Perex podľa Marečka uskutočnil opatrenia, aby sa predajnosť Pravdy v ďalších mesiacoch zlepšila. Bližšie ich však nekonkretizoval. "Naďalej veríme našim novinám a pokračujeme v projekte vynovenia Pravdy," uzavrel šéf marketingu.
Veľký januárový prepad predajnosti odôvodňovalo zatvorenými trafikami aj vydavateľstvo Ringier Slovakia. Jeho Nový Čas dosiahol v januári najnižšiu predajnosť od júla 2003. Ďalšími príčinami poklesu bol podľa Ringieru aj prechod na euro či vplyv ekonomickej krízy. Viac informácií.
V januári 2009 zaznamenali medziročný aj medzimesačný pokles predajnosti všetky celoštátne auditované denníky s výnimkou Hospodárskych novín. Najviac oproti januáru 2008 klesali práve Nový Čas a Pravda. Viac informácií.