Súčasťou transakcie je stopercentný podiel v oboch slovenských firmách, ktoré od samého začiatku až do súčasnosti patrili ich spoluzakladateľom. 

V prípade Trendu ide o spoločníkov Elenu Klimešovú, Ľubomíra Hrušovského a Olivera Brunovského, ktorý je tiež šéfredaktor Trendu. Ako pre Mediálne.sk uviedol O. Brunovský, pre zachovanie kontinuity zotrvajú všetci traja nateraz vo vydavateľstve. O. Brunovský bude naďalej šéfredaktor.

Mediálny dom 7 Plus, a. s. je druhým najväčším hráčom na trhu s tlačou (po švajčiarsko-nemeckom Ringier Axel Springer). Patrí k nemu aj internetová skupina Centrum Holdings (Atlas.sk, Centrum.sk), ktorú „Pluska“ kúpila minulý rok. Spoluzakladatelia vydavateľstva Jozef Dukes a Štefan Šimák uviedli, že s obchodným partnerom rokovali niekoľko mesiacov.

Kupujúcou stranou je v Haagu zriadená firma V3 Media Holdings, ktorá podľa oficiálnych informácií spolupracuje s Pentou. O tejto firme nie sú známe žiadne bližšie informácie. Akvizíciu 7 Plus realizovala novovzniknutá slovenská pobočka spoločnosti V3 - MP, s. r. o. Trend Holding kupujú firmy Media TPH a Media TPR. Jediným konateľom všetkých troch eseročiek je právnik Peter Rokaš, jediným spoločníkom spomínaný holandský V3 Media Holdings.

„Klasické printové médiá čelia dlhodobému poklesu inzertných príjmov a strate čitateľov, to však neznamená, že ľudia prestanú čítať,“ uviedol Jozef Dukes, jeden z pôvodných spolumajiteľov 7 Plus, podľa ktorého nastáva čas fúzií a veľkých investícií do digitálnych verzii printových médií a do internetového obchodu.

„Nový investor sa hlási k demokratickým hodnotám a garantuje zachovanie nezávislosti, ktorá bola v štvrťstoročnej histórií hlavnou devízou vydavateľstva,“ poznamenal ďalší spoluvlastník "Plusky" Štefan Šimák. Už pri oznámení odpredaja zároveň bývalí majitelia informovali, že v týždenníku Plus 7 dní bude pokračovať dlhoročný šéfredaktor Miloš Luknár, čo má byť „prísľub zachovania mienkotvornej línie titulu“. 

Na Slovensku prebieha podobný proces ako v Česku, kde väčšinu vydavateľstiev kúpili miestni podnikatelia. Vlani kúpil Agrofert Andreja Babiša vydavateľa Hospodárskych novín Ecopress.

V médiách je na Slovensku aktívna najmä skupina J&T. K jej investíciám patrí mediálny holding Joj Media House, pod ktorý je začlenená televízna skupina Joj a trhový líder s plagátovými plochami Akzent BigBoard (do skupiny patrí pôvodný majiteľ Akzent Medie, rakúska Epamedia, pôsobiaca aj na viacerých východoeurópskych trhoch). Manažéri blízki skupine J&T nedávno vstúpili aj do rozhlasového biznisu – do rádií Jemné a Anténa.

Ostatné veľké médiá naďalej patria zväčša zahraničným mediálnym domom. TV skupina Markíza patrí americkému koncernu CME, v ktorom posilňuje vplyv Time Warner. Petit Press (Sme) z polovice vlastní nemecká skupina Rheinische Post (z polovice podnikateľ Peter Vajda). Rozhlasového trhového lídra Expres vlastní nemecký mediálny dom Bauer Media, ktorý je na Slovensku činný aj vo vydavateľskom segmente (Eurotelevízia, Rytmus života).

Denník Pravda patrí oficiálne podnikateľovi Karolovi Biermannovi, predaj titulu od britskej skupiny Daily Mail v roku 2010 sprostredkovala skupina J&T. S denníkom sa po zmene vlastníka spájali mená ako Jozef Brhel či Juraj Široký, denník sa voči týmto informáciám ohradzoval aj právnymi vyhrážkami.

Na rozdiel od stratového Ecopressu vstupuje Penta do ziskových médií, hoci ako väčšina médií zápasia s poklesom inzertných príjmov. Tržby Trend Holdingu za rok 2013 dosiahli 5,18 milióna eur (medziročne -8,1 percenta) pri zisku 181-tisíc eur. 7 Plus dosiahol vlani tržby 26,4 milióna eur (-2,1 percenta) pri zisku 1,37 milióna eur. Centrum Holdings, ktorý Pluska kúpila, naopak produkoval pravdepodobne stratu.

„Ekonomický model fungovania predovšetkým printových médií čelí zásadným výzvam v podobe poklesu tržieb z reklamy. Je zrejmé, že na to, aby sa tradičné médiá dokázali prispôsobiť tejto novej realite a prežiť, potrebujú finančne silného a stabilného investora. My preto chceme našim mediálnym partnerom ponúknuť finančnú stabilitu a zároveň široké know-how a expertízu z riadenia zložitých reštrukturalizačných projektov v regióne. Našim cieľom je podieľať sa na vybudovaní ekonomicky úspešného modelu fungovania médií v stredoeurópskom regióne,“ uviedol v tlačovej správe hovorca investičnej skupiny Penta Martin Danko.

Penta chce v nasledujúcich mesiacoch predstaviť nový mediálny manažment „zložený z medzinárodných a aj domácich expertov.“ Manažment má byť zodpovedný za ďalšie akvizície na slovenskom, ale aj českom a poľskom trhu. Bližšie informácie o akvizíciách v týchto krajinách nie sú známe.

Penta v tlačovej správe uviedla, že si uvedomuje obavy jej vstupu do mediálneho biznisu. „Aj preto chceme dôsledne oddeľovať riadenie a činnosť redakcií od našich ďalších podnikateľských aktivít, či záujmov. S vedením redakcií preto chceme otvorene diskutovať o jasne definovaných pravidlách v podobe etického kódexu, ktoré budú redakciám garantovať nezávislosť pri tvorbe novinárskeho obsahu,“ dodal hovorca Penty.