Konsolidácia na printovom trhu sa v značnej miere deje na Slovensku aj v zahraničí, na trhoch so stúpajúcim podielom digitálu súvisí primárne s klesajúcim predajom novín a časopisov, ako aj poklesom inzercie v tlačených médiách. V slovenskom prostredí je sprievodným javom ústup zahraničných vlastníkov a prechod médií do rúk domácich oligarchov.
Vlani sa na slovenskom trhu dokončil predaj časopisov, ktoré vydával pôvodne švajčiarsko-nemecký Ringier Axel Springer. Tie prešli pod krídla konkurenta News and Media Holding (NMH), ktorý sa oficiálne stal vydavateľom časopisov ako Život, Nový Čas pre ženy, Eva a Auto Bild od augusta 2018 (prehľad všetkých titulov vydavateľov nižšie). Denník Nový Čas s nedeľníkom Nový Čas Nedeľa zas získal vydavateľ FPD Media podnikateľa Antona Siekela.
Na jeseň zároveň vydavateľstvo Mafra oznámilo akvizíciu konkurenta Bauer Media s nemeckým vlastníkom. Na Slovensku získala Mafra časopisy ako Eurotelevízia, Chvíľka pre teba a Rytmus života, ktorých vydavateľom sa stala od decembra cez dcérsku firmu Mafraprint Slovakia.
Ako narástli
NMH aj Mafra si obchodom, logicky, posilnili trhovú pozíciu. Pred prevzatím časopisov Ringieru mal NMH so svojimi printami v prvom polroku vlaňajška zásah
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?