Britské reťazce Tesco a Co-op zvažujú, že zo svojich pultov stiahnu všetky pánske časopisy. Dôvodom má byť ich stále explicitnejší obsah vrátane titulných strán, ktoré môžu pohoršovať časť zákazníkov a zároveň ohrozovať deti.

Sieť Co-op už dala vydavateľom aj konkrétne ultimátum – ak časopisy ako Loaded, Zoo či Nuts „nezjemnia“ svoje obálky, od septembra tituly zo svojich vyše štyritisíc prevádzok stiahne, informuje The Guardian.

„Nemyslím si, že deťom ubližuje, ak zazrú peknú slečnu v bikinách. Potom by mali z predajní vyradiť aj jedlá a nápoje, ktoré spôsobujú generačnú obezitu. Alebo rovno aj hračky a ďalšie zbytočnosti, ktoré sa podsúvajú deťom napríklad pred Vianocami,“ reagoval vydavateľ magazínu Loaded Paul Baxendale-Walker.

Pánske časopisy sú v ohrození. Supermarkety nechcú nahotinky

Iniciatívu najnovšie podporuje aj najväčší britský reťazec Tesco. Reaguje tak aj na kampaň ženského hnutia UK Feminista, ktoré sa proti pánskym magazínom už viackrát búrilo. S jeho predstaviteľkami sa zástupcovia Tesca stretli. „Bude nás v tejto veci zaujímať aj názor našich zákazníkov. Potom rozhodneme o konkrétnych krokoch,“ cituje hovorkyňu reťazca The Guardian.

Možnosť stiahnutia pánskych časopisov z predaja pripustil aj šéf reťazca Richard Broadbent po tom, čo si jeden z magazínov prelistoval. „Bol som prekvapený obsahom. V tomto smere by sme sa mali zamyslieť nad mierou našej zodpovednosti. Nehovorím zatiaľ o konkrétnom riešení, ale sme ochotní pristúpiť k zmene,“ citoval nedávno denník Daily Mail R. Broadbenta, ktorý na odbornej konferencii odpovedal na otázku, či nepovažuje pánske časopisy v regáloch Tesca za urážajúce ženy.

Proti kritike sa ohradili aj vydavatelia zvyšných časopisov. Spoločnosť IPC vydávajúca magazín Nuts uviedla, že jej titulné strany sú úplne v poriadku a ženy neurážajú, ale naopak oslavujú.

Napriek tomu už aj v súčasnosti niektoré reťazce v Británii majú zavedenú prax, že pánske časopisy umiestňujú znevýhodnene oproti iným titulom. Supermarkety Sainsbury´s napríklad od roku 2006 tituly s erotickým obsahom zasúvajú za ostatné časopisy, do opačnej časti regálu ako detské časopisy a mimo úrovne očí, uvádza The Guardian.

V prevádzkach reťazca Waitrose sa Loaded, Zoo ani Nuts nepredávajú vôbec. „Jediný časopis, ktorý máme v ponuke a dá sa považovať za pánsky, je FHM. Vždy je však na hornej polici a viditeľný je len názov, nie celá titulka,“ vysvetlila hovorkyňa siete.