Bill Gates bude nakrátko šéfredaktorom The Verge

Zakladateľ Microsoftu Bill Gates si na mesiac vyskúša rolu hlavného editora technoloického webu The Verge. Úlohy sa zhostí vo februári, keď symbolicky na čele webu zastúpi šéfredaktora Nilaya Patela, píše Poynter. The Verge sa v tomto období bude venovať aj témam, na ktoré sa aktuálne zameriava nadácia manželov Gatesovcov – teda zdravie, vzdelanie, výživa a bankovníctvo. The Verge sa chce serióznymi článkami pozrieť napríklad na to, ako môže pokrok technológie pomôcť v boji proti chudobe a podobne. B. Gates okrem toho narozpráva štyri časti animovaného videoformátu The Big Future, ktorý the Verge zverejňuje.

Pozrite si trailer k novinke od Tiny Fey

Populárna komička Tina Fey, ktorý spolu s Amy Poehler nedávno moderovala aj ceny Golden Globes, bude mať nový seriál. Nie v klasickej televízii, ale na on demand platforme Netflix. Komediálny seriál Unbreakable Kimmy Schmidt je o bývalej členke sekty (herečka Ellie Kemper), ktorá príde do New Yorku a snaží sa zvyknúť na iný životný štýl, živiac sa prácou pestúnky. V seriáli hrá aj Jane Krakowski, ktorá účinkovala aj v predchádzajúcom seriáli Tiny Fey 30 Rock. Sama komička v novinke v hlavnej úlohe účinkovať zrejme nebude. Trinásťdielny seriál bude mať podľa The Wrap premiéru 6. marca. Ako aj pri ostatných vlastných projektoch, Netflix uvedie naraz celú sériu.

Huffington Post chce, aby polovica obsahu boli videá

Úspešný americký web The Huffington Post oslávi v tomo roku 10. narodeniny, pri tej príležitosti jeho zakladateľka Arianna Huffington hovorila pre Süddeutschen Zeitung o plánoch na najbližšie obdobie. Je medzi nimi aj výrazné posilnenie videobsahu, ktorá má už čoskoro podľa jej predstáv tvoriť asi polovicu celého contentu webu, monitoruje Meedia.de. Médium sa zároveň pripravuje na ďalšiu expanziu, aktuálne je Huffinton Post v lokálnych verziách dostupný v 13 krajinách a na jar tohto roka zamieri na Blízky východ aj do Austrálie. Ďalším trendom, ktorý chce web nasledovať, je takzvaný long-form žurnalistika, teda dlhšie reportáže s čo najkomplexnejším pohľadom na tému.

Ako upútať na sociálnych sieťach? Prezradí New York Times

Denník New York Times sa na Niemanlab.org podelil o svoje skúsenosti s komunikáciou na Twitteri. Tu sú niektoré z jeho záverov:

Na sociálnych sieťach treba prispôsobiť jazyk, netreba to však vždy tlačiť silou mocou - často zafungovali aj headliny z novín

Keďže na Twitteri je obsah správy obmedzený na 140 znakov, pomôžu obrázky. Times najprv uvádzal autorov fotky priamo do statusu, čo zbytočne zabralo znaky. Neskôr sa fotografi začali zverejňovať vo forme vodotlače. V rámci zefektívnenia činnosti si v denníku dali naprogramovať softvér, aby vodotlač nemusel dopĺňať grafik. Externisti tiež pre potreby sociálnych sietí nafotili ilustračné fotky, keďže denník nemal vždy práva na publikovanie snímok z novín aj na iných platformách.

Video je síce fajn, ak ale stránka chce získať aj kliky na stránku, môže byť kontraproduktívne. NY Times upútali na rozhovor s človekom, ktorý prežil masaker ISIS, na Twitteri videoklipom. Upútavka s fotkou a linkom mala oveľa lepší účinok.

Status odkazujúci na nový videodokument sa snažil vyzdvihnúť, že ide o súčasť kvalitného seriálu. Ľudí oveľa viac zaujímalo, keď status nadobudol ľudský rozmer a zaoberal sa obsahom, nie formou.

Dotknite sa Spotify

Hudobná appka Spotify má v mobilnej aplikácii novú funkciu - Touch Preview. Jej cieľom je ešte viac uľahčiť vyhľadávanie novej hudby. Funguje nasledovne - kdekoľvek v aplikácii môžu používatelia podržať prst nad názvom skladby, po čom sa aktivuje polminútová ukážka pesničky. Následne stačí posúvať prst na obrazovke a kdekoľvek používateľ zastane, spustí sa preview príslušnej skladby. Pozrite si ukážku.

Kedy vymrú mládežnícke časopisy?

Nie noviny, ale najmä segmentové časopisy sú najväčšími obeťami poklesu printového trhu. V Nemecku napríklad predaj magazínov pre mladých za posledných päť rokov klesol až o 70 percent, analyzuje Meedia.de. Napríklad Bravo pred piatimi rokmi vyše 512-tisíc výtlačkov mesačne, vo štvrtom kvartáli vlaňajška to bolo už len 124-tisíc kusov. A to koncom 90. rokov predával tínedežerský časopis v Nemecku ešte vyše milióna kusov... Rovnaký problém majú však aj zvyšné najväčšie tituly – Bravo Girl za päť rokov spadlo o 64 percent, hey! o 71 %, Popcorn o 78 % a Yeah! o 77 percent. Dôvod rapídneho poklesu je podľa Meedia.de zrejmý – máloktorý tínedžer už v dnešnej dobe zaplatí za novinky o svojom idole a osobnostiach, ak ich môže nájsť zadarmo na Facebooku, Twitteri či Instagrame. Mládežnícke časopisy tak sú zjavne ohrozeným druhom a hrozí im vyhynutie.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)