V 13 kategóriách sa v 15. ročníku súťaže stretlo viac ako 280 prác z celého Slovenska. O umiestnenie v súťaži bojovali komerčné, ale i štátne a príspevkové organizácie.

Porota brala do úvahy finančné možnosti, za akých daný subjekt tvorí svoj materiál. Napríklad samospráva nemôže konkurovať veľkým komerčným spoločnostiam, ktoré majú viac financií na komunikáciu.

„15 rokov ubehlo veľmi rýchlo. V začiatkoch súťaže k nám chodili záujemcovia vznikajúcich súkromných spoločností, aby sa dozvedeli o činnosti a o podstate práce v podnikových médiách. Dnes sme, samozrejme, omnoho ďalej. Môžeme pozorovať, že napríklad v úrovni komunikácie mestá a obce doháňajú veľké komerčné spoločnosti,“ hovorí Monika Kozelová, riaditeľka súťaže.

„Myslím, že okrem zápolenia o prvé miesta, je táto súťaž aj o konfrontovaní sa s inými tvorivými tímami, o konkurencii a posúvaní kvality podnikových médií,“ pokračovala.

Porota v súťaži hodnotí školskými známkami každú prácu podľa jednotlivých kritérií, ako sú obsah, grafika, nápaditosť a výber tém.

Špeciálnu cenu Grand Prix získal na základe hodnotenia Slovak Telekom za svoju kampaň #nezivimpredsudky. Túto kampaň prihlásil operátor do kategórie Voľné formy, z ktorej si odniesol 1. miesto.

„Interné kampane majú dlhé roky nezastupiteľné miesto v internej komunikácii našej spoločnosti. Pravidelne prichádzajú s posolstvami, ktoré reflektujú potreby firmy a zároveň sú aj odpoveďou na svet okolo nás, či už ten pracovný alebo osobný,“ povedala Simona Sýkorová, poradkyňa internej komunikácie Slovak Telekom.

Ocenili najlepšie podnikové médiá, uspeli Lidl, Telekom či žilinská samospráva

Zdroj: Klub podnikových médií

„Najsilnejšie sa zapíšu tie kampane, ktoré apelujú na emóciu zamestnancov a pomáhajú im tak pracovne ako aj osobnostne. Takto nastavené kampane majú veľmi silnú spontánnu znalosť a ich odkazy pretrvávajú v hlavách kolegov veľmi dlhý čas,“ dodala.

Špeciálnu cenu predsedu poroty získal Žilinský samosprávny kraj a odniesol si aj ďalšie dve ceny. Vyhral kategóriu facebookové stránky a Instagram a zabodoval aj v audiovizuálnej prezentácií (3. miesto).

„Veľmi ma teší, že sa začínajú presadzovať noviny, magazíny, letáky a brožúry, ktoré nám do súťaže zasielajú samosprávy. Na prihlásených prácach vidno, že pisatelia začínajú viac dbať o propagovanie udalostí v regióne, o vtiahnutie do života v regióne nielen obyvateľov, ale aj návštevníkov,“ načrtla Adriana Hosťovecká, jedna z porotkýň súťaže.

Podnikové médium roka – výsledky

Podnikové noviny

  • 1. VSE – TEAM
  • 2. MB Communication - Hutník
  • 3. Krajská organizácia cestovného ruchu Trenčín región – Trenčín región

Podnikový magazín – interná komunikácia

  • 1. Lidl Slovenská republika – Medzi nami
  • 2. Schaeffler Skalica – Schaeffler Slovensko & Česko, Tatra banka – Tatrabankár
  • 3. Kia Motors Slovakia – Kia Family News

Podnikový magazín – externá komunikácia

  • 1. Corner SK – Taste & Enjoy, Medirex Group Academy – labMED
  • 2. Tesco – Tesco magazín
  • 3. Škoda Auto Slovenso – Škoda Magazín

Časopisy neziskových, príspevkových a rozpočtových organizácií

  • 1. Región Liptov – Tatry magazín
  • 2. Hlavné mesto SR Bratislava – in.ba
  • 3. Regionálne združenie obcí Hornád – Abovský hlásnik, Star Production – Metropola

Podniková brožúra a leták

  • 1. Slovnaft – Palivové riešenia, Syngenta Slovakia – Plodinový katalóg
  • 2. KPMG – Dna zákazníckej skúsenosti
  • 3. Volkswagen Slovakia – Porsche Cayenne

Výročné správy

  • 1. Tempest – výročná správa
  • 2. Falck Emergency – ročenka 2017
  • 3. Asseco Central Europe - výročná správa za rok 2017

Webstránky a intranet

  • 1. KPMG Slovensko
  • 2. Krajská organizácia cestovného ruchu Trenčín región – www.trencinregion.sk
  • 3. mesto Žiar nad Hronom – www.ziar.sk, Lidl Slovenská republika – kariera.lidl.sk

Elektronický magazín a elektronické médiá

  • 1. Volkswagen Slovakia – Appka VW
  • 2. Allianz – Slovenská poisťovňa – Allianz TV
  • 3. Corner SK – Taste & Enjoy

Podnikový kalendár

  • 1. SuperZOO – Pomôžte zvieratkám bez domova
  • 2. Antalis – Kalendár Antalis 2018
  • 3. Občianske združenie Bratislavské rožky – Prešporský kalendár

Voľné formy

  • 1. Slovak Telekom - #nezivimpredsudky
  • 2. Falck, n. o. – Záchrana som ja
  • 3. Respect APP – Staršia ako vy

Virál

  • 1. Respect APP – Susedia v Kauflande
  • 2. Slovak Telekom – Win TV
  • 3. Lidl Slovenská republika – My Lidl Shop

Audiovizuálna prezentácia

  • 1. Billa – Nákupný asistent
  • 2. Falck, n. o. – Ovládajú deti na Slovensku prvú pomoc?
  • 3. Žilinský samosprávny kraj – Žilina Region inspired by

Facebookové stránky a Instagram

  • 1. Žilinský samosprávny kraj - Žilinský samosprávny kraj
  • 2. Mestský úrad v Trnave - Trnava
  • 3. Lidl Slovenská republika – Lidl Slovensko

Špeciálne ceny

  • Grand Prix – Slovak Telekom (#nezivimpredsudky)
  • Cena SITA za najlepšiu obsahovú stránku – Tatra banka (Tatrabankár)
  • Cena Pivovarov Lobkowicz za najlepšiu grafickú stránku – Tesco (Tesco magazín)
  • Cena PhDr. Mariána Matyáša pre ojedinelý projekt v oblasti podnikových médií – Katolícka univerzita v Ružomberku (Reflexie)
  • Cena pre najlepšie komunikujúcu spoločnosť – Lidl Slovenská republika
  • Cena Klubu podnikových médií – Falck, n. o. (Záchrana som ja)
  • Cena predsedu poroty – Žilinský samosprávny kraj
  • Detská cena Žirafa – Lidl Slovenská republika
  • Cena Kúpeľov Brusno za invenčné postupy pri tvorbe – Antalis (Kalendár Antalis 2018)
  • Cena hlavného mesta Bratislava – Vihorlatské múzeum v Humennom (Skanzeny v Prešovskom samosprávnom kraji)