O2 začne tlačenú Sódu ponúkať zákazníkom na svojich predajniach od 7. apríla. Na titulke úvodného vydania je chodec Matej Tóth, úspešný reprezentant Slovenska, ktorého operátor podporuje.

Sóda je ladená do korporátnych farieb O2, obsahovo aj vizuálne vychádza z online magazínu, ktorý štartoval vlani v novembri.

Aj na printovej verzii sa budú doterajší členovia redakcie Ján Šifra, bývalý šéfredaktor Profitu Pavol Hlubina, Barbora Tomíková a Ján Brtáň, spolu s ďalšími autormi.

O2 Sódu prezentuje sloganom „čítanie ku káve“, venuje sa pritom rôznym tematickým kategóriám. Na bežný redakčný obsah je naviazané self-promo operátora a viacero inzerátov odkazujúcich na produkty či služby O2.

Projekty typu Sóda predstavujú menej násilnú formu propagácie, využívajúc spomínaný trend content marketing, pri ktorom sa priame komerčné posolstvo čiastočne potláča a do popredia sa dostáva čitateľsky relevantný obsah, takisto však s cieľom osloviť zákazníkov. Content marketing, ako aj natívna reklama majú viacero foriem a vo všeobecnosti značný potenciál zaujať cieľovku viac ako klasická reklama.  

Trend nasledujú aj iné firmy – z trhu operátorov vydáva u nás napríklad Telekom tiež vlastný obsahový časopis Top Aplikácie. Zároveň je partnerom rovnomennej televíznej relácie, ktorý v apríli začne vysielať stanica Dajto a vlani bežala na Plus.

Čo sa týka návštevnosti Sódy, O2 pri svojom online magazíne doteraz uvádza 1,7 milióna prečítaní článkov a marcových 350-tisíc návštev. Web nie je zapojený do merania v AIMmonitore.

O2 začne vydávať printovú podobu svojho magazínu Sóda

Titulka prvého vydania časopisu Sóda Zdroj: O2