Nový pánsky magazín Exclusive chce osloviť náročného muža

Na slovenský printový trh vstúpil nový prémiový pánsky mesačník s názvom Exclusive a podtitulom "magazín pre náročného muža". Ide o prvý titul nového vydavateľstva F-Media Publishing, ktorého konateľom a riaditeľom je František Olah, bývalý šéf konkurenčného vydavateľstva Mediavision, ktoré vydáva licencovaný časopis Playboy. 

"Po trojročnom pôsobení vo vydavateľstve Mediavision som sa rozhodol ukončiť túto spoluprácu a pripraviť nový, vlastný projekt, ktorý sme spolu s mojím dlhoročným kamarátom Ivom Ladižinským vykreovali do súčasnej podoby," vysvetlil pre Mediálne.sk Olah. "Bola to moja vízia, priniesť na trh magazín pre mužov, ktorý bude širokospektrálne zameraný na ich záľuby, luxusné hračky, autá, architektúru, cestovanie či módu," dodal.

Cieľovou skupinou nového titulu sú podľa Olaha muži vo veku nad 35 rokov, pozicionovať sa má ako pánsky lifestylový magazín. "Mám pocit, že takéto „mini“ miesto ešte na slovenskom mediálnom trhu pánskych magazínov je, a preto sme upriamili našu pozornosť práve sem. Ohlas mediálnych agentúr a reklamných partnerov na takýto druh pánskeho mesačníka bol viac než priaznivý, čo sa odzrkadlilo aj v pilotnom čísle Exclusivu," tvrdí šéf vydavateľstva.

Nový pánsky magazín Exclusive chce osloviť náročného muža

Úvodný náklad magazínu Exclusive je 7 500 kusov, jeho predajnosť nebude verejne známa, F-Media Publishing zatiaľ neuvažuje o vstupe do auditu ABC SR.

Časopis z pozície šéfredaktora vedie Peter Galan, jeho zástupkyňou je Renáta Drdulová, bývalá moderátorka relácie Showbiz v spravodajskej televízii Ta3. Jeho obsah tvoria dvaja odborní redaktori, päť externých spolupracovníkov a päť fotografov. Grafickú úpravu a layout má na starosti Marcel Rusiňák.  

Úvodné dvojčislo Exclusive vyšlo v rozsahu 124 plnofarebných strán za cenu 2,90 eura. Pomyselné decembrové aj januárové vydaneie dostalo vlastnú obálku, z jednej strany magazín láka na tvár producenta a televízneho porotcu Jara Slávika, z druhej na moderátorku Eriku Judínyovú. S obomi prináša profilové rozhovory. Cena jednej inzertnej strany je stanovená na 3 900 eur bez DPH. Medzi prvými inzerentmi sú automobilky Seat, Škoda a Volkswagen, Allianz - Slovenská poisťovňa, ČSOB, ruská vodka Stolichnaya či švajčiarsky výrobca hodiniek Certina.

Vstup magazínu na trh už sprevádzalo niekoľko marketingových aktivít, napríklad reklamná kampaň v Rádiu Europa 2 či spolupráca so spoločnosťou Kuul Fabrik na spoločnom evente Havanization, v rámci ktorého bol Exclusive oficiálne predstavený a zároveň aj pokrstený. Jeho krstnými rodičmi sa stali titulokové tváre pilotného vydania Erika Judínyová a Jaro Slávik, spoločne s bývalým riaditeľom televízie Markíza Václavom Mikom.

"Chystáme niekoľko vlastných eventov v priebehu mesiacov február, marec a apríl 2012 – Exclusive party, na ktorých okrem zaujímavých hostí, módnych show a koncertov odpromujeme aj pripravovanú limitovanú edíciu Vodky Exclusive, ktorá bude v luxusnom balení súčasťou našich ďalších eventov," avizuje Olah. K predplateniu magazínu má čitateľov motivovať súťaž o dovolenkové pobyty a vecné ceny.

Od januára do marca 2012 bude na podporu nového titulu prebiehať tiež bilbordová kampaň a letáková kampaň vo vybraných nákupných centrách. "V súčasnosti rokujeme ešte o mediálnej spolupráci s ďalšími mediálnymi partnermi, medzi ktorými je jedna televízia a niekoľko rozhlasových staníc," uzavrel šéf vydavateľstva. Magazín má tiež oficiálnu stránku na internete a na sociálnej sieti Facebook.

Napriek odchodu Františka Olaha z čela vydavateľstva Mediavision ostáva na trhu naďalej aj konkurenčný pánsky mesačník Playboy. Na poli printov bol aktívny aj ďalší bývalý šéf Mediavisionu Dušan Polakovič, ktorého tituly Gala a Recepty pre mňa(m) tento rok zanikli po pár číslach