Nový titul v portfóliu vydavateľstva Bauer Media SK už vyšiel. Avizované prvé číslo časopisu Svet poznania je v predaji od 11. júna.

Populárno-náučný magazín vyšiel na 64 stranách vo formáte A4, predáva sa za jedno euro. Informácie Mediálne.sk poskytol riaditeľ Bauer Media SK Jozef Bajo.

Podľa tém ide skôr o nenáročný titul popularizujúcu vedu a čerpajúci z edutainmentových námetov. Časopis má viacero rubrík ako Ľudia, Veda či História, označenie je v pravom hornom rohu dvojstrany.

Nový časopis Svet poznania už vyšiel, stojí euro

Zdroj: Bauer Media

Prvé čislo vzniklo v redakcii Eurotelevízie, šéfredaktorkou tak bola Eva Vargová, ktorá rovnakú funkciu zastáva aj v spomínanom najsilnejšom titule Bauer Media SK. Branding Eurotelevízie je aj priamo na titulnej strane časopisu, logo je umiestnené nad názvom titulu.

Podľa skôr zverejnených informácií ide o testovacie číslo časopisu, či vyjdú ďalšie, zatiaľ nevedno. Údaj o tlačenom náklade nového titulu nie je dostupný.

Nový časopis Svet poznania už vyšiel, stojí euro

Zdroj: Bauer Media


Pôvodná správa 3. 6.: Nový časopis bude mať aj Bauer Media. Vyjde ešte v júni

Po Spoločnosti 7 Plus, ktorá na trh v polovici mája uviedla mesačník Zázračný svet, prichádza s podobným projektom aj Bauer Media SK.

Vydavateľstvo, ktoré ma v portfóliu napríklad týždenník Eurotelevízia, uvedie nový titul Svet poznania. Spoločnosť už o registráciu názvu požiadala na Úrade priemyselného vlastníctva. 

Vydavateľstvo môže využiť know-how z Nemecka – na domácom trhu vydáva Bauer Media Group mesačník Welt der Wunder od roku 2005, vychádzajúci z názvu televízneho magazínu.

Slovenská podoba originálneho názvu však nie je voľná – vlastní ju Spoločnosť 7 Plus. 

„Zvolili sme názov Svet poznania, keďže Zázračný svet už ako titul s podobným konceptom na trhu existuje. Svet poznania podľa nás bude ešte lepšie vyjadrovať obsah,“ načrtol riaditeľ Bauer Media SK Jozef Bajo. 

Nový časopis Svet poznania už vyšiel, stojí euro

Nový časopis podľa Baja nebude mať veľa spoločného s nemeckým titulom s podobným názvom. Chceme overiť náš odlišný koncept. Jednorazové testovacie číslo titulu Svet poznania vyjde v polovici júna. Máme ambíciu vyskúšať tento segment, s časopisom zameraným na špecifickú cieľovú skupinu,“ dodal Bajo. 

V Nemecku sa magazín vyprofiloval ako populárno-náučný mesačník s odľahčeným, bulvárnejším štýlom. Podľa oficiálneho auditu sa v januári tohto roka tlačil vo vyše 350-tisícovom náklade, predalo sa takmer 235-tisíc výtlačkov (cena 3,50 eura). Jeho primárnou cieľovou skupinou sú muži a ženy od 20 do 39 rokov. Vydavateľstvo titul okrem domáceho trhu distribuuje aj v zahraničí. 

Tematicky časopis vychádza z rovnomenného televízneho programu, ktorý sa v Nemecku vysiela od roku 1996. Okolo relácie Welt der Wunder bolo v minulosti veľa vzruchu – producent formátu Hendrik Hey ho pôvodne roky dodával pre komerčnú Pro Sieben, no po spore s vysielateľom program v roku 2005 ponúkol televízii RTL II, kde relácia beží doteraz.

V RTL II má Bauer Media Group takmer tretinový vlastnícky podiel. Reportáže z Welt der Wunder poznajú aj slovenskí diváci - tvoria obsah relácie Da Vinci, ktorú vysiela televízia Plus (skupina Joj). 

V segmente populárno-náučnej tlače len nedávno pribudol spomínaný Zázračný svet, zameriavajúci sa na „nové veci, prírodu, históriu, cestovanie alebo zaujímavé ľudské príbehy“. Prvé číslo mesačníka vyšlo 15. mája a stojí 1,39 eura. 

V ponuke najväčších slovenských vydavateľstiev je z podobne zameraných periodík v predaji aj slovenská mutácia mesačníka Geo, ktorú vydáva Ringier Axel Springer. Vydavateľstvo Perfekt má populárno-náučný časopis Quark. Ecopress distribuuje na Slovensku českú mutáciu mesačníka National Geographic. K najtradičnejším titulom z tohto segmentu patril časopis ABC, ktorý začal ešte v bývalom Československu vychádzať od roku 1957. 

Nový časopis Svet poznania už vyšiel, stojí euro

Bauer pôsobí na Slovensku od roku 2007 , vydáva tu 12 printových titulov. V portfóliu dominujú programové týždenníky (Eurotelevízia, Telemagazín, TV Max, Tele Plus), bulvárny Rytmus života a časopisy zamerané prioritne na ženy (Čas na lásku, Chvíľka pre teba...). Okrem chystaného Sveta poznania má vydavateľstvo už skôr zaregistrované aj názvy ako Môj miláčik, Voľný čas, Mama&Dieťa či Žiť vitálne.

Bauer Media Group vlastní od februára aj Rádio Expres, ktoré ovládlo prostredníctvom spoločnosti Bauer Ausland 1.