Nový titul v portfóliu vydavateľstva Bauer Media SK už vyšiel. Avizované prvé číslo časopisu Svet poznania je v predaji od 11. júna.
Populárno-náučný magazín vyšiel na 64 stranách vo formáte A4, predáva sa za jedno euro. Informácie Mediálne.sk poskytol riaditeľ Bauer Media SK Jozef Bajo.
Podľa tém ide skôr o nenáročný titul popularizujúcu vedu a čerpajúci z edutainmentových námetov. Časopis má viacero rubrík ako Ľudia, Veda či História, označenie je v pravom hornom rohu dvojstrany.
Zdroj: Bauer Media
Prvé čislo vzniklo v redakcii Eurotelevízie, šéfredaktorkou tak bola Eva Vargová, ktorá rovnakú funkciu zastáva aj v spomínanom najsilnejšom titule Bauer Media SK. Branding Eurotelevízie je aj priamo na titulnej strane časopisu, logo je umiestnené nad názvom titulu.
Podľa skôr zverejnených informácií ide o testovacie číslo časopisu, či vyjdú ďalšie, zatiaľ nevedno. Údaj o tlačenom náklade nového titulu nie je dostupný.
Zdroj: Bauer Media
Pôvodná správa 3. 6.: Nový časopis bude mať aj Bauer Media. Vyjde ešte v júni
Po Spoločnosti 7 Plus, ktorá na trh v polovici mája uviedla mesačník Zázračný svet, prichádza s podobným projektom aj Bauer Media SK.
Vydavateľstvo, ktoré ma v portfóliu napríklad týždenník Eurotelevízia, uvedie nový titul Svet poznania. Spoločnosť už o registráciu názvu požiadala na Úrade priemyselného vlastníctva.
Vydavateľstvo môže využiť know-how z Nemecka – na domácom trhu vydáva Bauer Media Group mesačník Welt der Wunder od roku 2005, vychádzajúci z názvu televízneho magazínu.
Slovenská podoba originálneho názvu však nie je voľná – vlastní ju Spoločnosť 7 Plus.
„Zvolili sme názov Svet poznania, keďže Zázračný svet už ako titul s podobným konceptom na trhu existuje. Svet poznania podľa nás bude ešte lepšie vyjadrovať obsah,“ načrtol riaditeľ Bauer Media SK Jozef Bajo.
Nový časopis podľa Baja nebude mať veľa spoločného s nemeckým titulom s podobným názvom. „Chceme overiť náš odlišný koncept. Jednorazové testovacie číslo titulu Svet poznania vyjde v polovici júna. Máme ambíciu vyskúšať tento segment, s časopisom zameraným na špecifickú cieľovú skupinu,“ dodal Bajo.
V Nemecku sa magazín vyprofiloval ako populárno-náučný mesačník s odľahčeným, bulvárnejším štýlom. Podľa oficiálneho auditu sa v januári tohto roka tlačil vo vyše 350-tisícovom náklade, predalo sa takmer 235-tisíc výtlačkov (cena 3,50 eura). Jeho primárnou cieľovou skupinou sú muži a ženy od 20 do 39 rokov. Vydavateľstvo titul okrem domáceho trhu distribuuje aj v zahraničí.
Tematicky časopis vychádza z rovnomenného televízneho programu, ktorý sa v Nemecku vysiela od roku 1996. Okolo relácie Welt der Wunder bolo v minulosti veľa vzruchu – producent formátu Hendrik Hey ho pôvodne roky dodával pre komerčnú Pro Sieben, no po spore s vysielateľom program v roku 2005 ponúkol televízii RTL II, kde relácia beží doteraz.
V RTL II má Bauer Media Group takmer tretinový vlastnícky podiel. Reportáže z Welt der Wunder poznajú aj slovenskí diváci - tvoria obsah relácie Da Vinci, ktorú vysiela televízia Plus (skupina Joj).
V segmente populárno-náučnej tlače len nedávno pribudol spomínaný Zázračný svet, zameriavajúci sa na „nové veci, prírodu, históriu, cestovanie alebo zaujímavé ľudské príbehy“. Prvé číslo mesačníka vyšlo 15. mája a stojí 1,39 eura.
V ponuke najväčších slovenských vydavateľstiev je z podobne zameraných periodík v predaji aj slovenská mutácia mesačníka Geo, ktorú vydáva Ringier Axel Springer. Vydavateľstvo Perfekt má populárno-náučný časopis Quark. Ecopress distribuuje na Slovensku českú mutáciu mesačníka National Geographic. K najtradičnejším titulom z tohto segmentu patril časopis ABC, ktorý začal ešte v bývalom Československu vychádzať od roku 1957.
Bauer pôsobí na Slovensku od roku 2007 , vydáva tu 12 printových titulov. V portfóliu dominujú programové týždenníky (Eurotelevízia, Telemagazín, TV Max, Tele Plus), bulvárny Rytmus života a časopisy zamerané prioritne na ženy (Čas na lásku, Chvíľka pre teba...). Okrem chystaného Sveta poznania má vydavateľstvo už skôr zaregistrované aj názvy ako Môj miláčik, Voľný čas, Mama&Dieťa či Žiť vitálne.
Bauer Media Group vlastní od februára aj Rádio Expres, ktoré ovládlo prostredníctvom spoločnosti Bauer Ausland 1.