Ani v marci sa najpredávanejšiemu denníku Nový Čas nepodarilo zastaviť kontinuálny prepad, ktorý trvá už od septembra 2008. Podľa včera zverejnených výsledkov auditu predaja tlače ABC SR sa v treťom mesiaci tohto roka predávalo z každého vydania bulvárnych novín v priemere 141 794 výtlačkov. Ide o najhorší výsledok od novembra 2002.
Vlajkový titul vydavateľstva Ringier Slovakia si medziročne pohoršil o 28 609 predaných výtlačkov, oproti februáru predstavuje pokles 6 327 kusov. Nový Čas je už druhý mesiac po sebe pod 150-tisícovou hranicou, ktorú naposledy podliezol vo februári 2003. Ostatné roky denník neklesal pod hranicu 160-tisíc predaných exemplárov. Priemerná predajnosť za minulý rok činí 170 731 kusov. Ringier naposledy argumentoval celkovo zhoršenou ekonomickou situáciou a presunom čitateľov na internet.
Pozíciu trhovej dvojky si od novembra 2008 udržuje mladší bulvár Plus jeden deň (65 152) z produkcie Spoločnosti 7 Plus. Konkurenčné turbulencie sa ho v marci nijako netýkali. Medziročne sa jeho predajnosť zvýšila o 6 987 kusov, polepšil si aj v porovnaní s februárom - o 5 148 predaných výtlačkov. Denník si udržiava predajnosť nad 60-tisícovou hranicou, pod ktorú neklesá od júna 2008. V roku 2008 predával Plus jeden deň priemerne 64 234 výtlačkov.
Piaty mesiac po sebe je tretím najpredávanejším denníkom referenčné Sme (63 383). Denník vydavateľstva Petit Press si medzimesačne polepšil o 5 846 predaných kusov. Medziročne je výsledok lepší o 3 521 výtlačkov. V porovnaní s ostatnými rokmi je výsledok horší – v marci rokov 2004 a 2005 sa čísla pohybovali okolo 75-tisíc, ďalšie dva roky mierne pod 70-tisícovou hranicou. Od januára do decembra 2008 sa zo Sme predávalo priemerne 59 730 exemplárov.
Žiadne zlepšenie nepriniesol marec denníku Pravda (51 326). Predajnosť titulu vydavateľstva Perex medziročne klesla o 20 775 výtlačkov. Mierny pokles zaznamenali noviny aj v porovnaní s februárom - o 897 výtlačkov. Aj tento výsledok však patrí spolu s januárovým rekordným dnom a februárovými číslami k najhorším auditovaným údajom v histórii denníka.
Pred dvoma rokmi sa z Pravdy predávalo o takmer 16-tisíc výtlačkov viac, od roku 2003 boli pre titul typické marcové výsledky v rozmedzí od 74 do 78-tisíc kusov. Perex v roku 2008 priemerne predával 62 632 výtlačkov denníka.
Prechod Pravdy na kompaktný formát zatiaľ z hľadiska predajnosti neprináša pozitívny efekt. Perex zmeny uskutočnil 18. novembra 2008, sprevádzala ich rozsiahla reklamná kampaň.
Hospodárske noviny (18 748) vydavateľstva Ecopress si udržiavajú stabilnú predajnosť nad hranicou 18-tisíc výtlačkov. Medziročne rástli priemerne o 39 predaných kusov, oproti februáru si pohoršili, taktiež nepatrne, o 198 výtlačkov. V medziročnom priemere za mesiace január až december 2008 dosiahol denník predajnosť 18 463 exemplárov.
Viac informácií, vývoje a prehľady údajov v sekcii Grafy a tabuľky >Priemerný predaný náklad tlače.
Zdroje údajov: ABC SR