NMH ako dôvody zmien v titule uvádza nové čitateľské trendy v danom segmente. Podľa vydavateľstva (pod ktoré patrí aj Mediálne.sk) sú hlavnými znakmi redizajnu sviežosť, prehľadnosť a dynamika.
„Grafika je viac hravá, mäkšia a ženskejšia. Vďaka oblým krivkám vyvoláva rovnaké emócie aj nové nadčasové logo,” povedala k zmenám šéfredaktorka Pekného bývania Katarína Šatanková.
Redizajn titulu bol dodaný externe agentúrou ad one. „Pekné bývanie nutne potrebovalo ozdravnú kúru, nabrať nový dych do života, a to sa nám podarilo. Vďaka návrhom z agentúry ad one dostalo mladícky, svojmu veku zodpovedajúci look,” povedal marketingový riaditeľ NMH Jindřich Staněk.
Mesačník sa dočkal aj niektorých obsahových zmien, listáreň napríklad nahradila pravidelná SMS súťaž. Čitatelia môžu s redakciou komunikovať cez online platformu, na webe magazínu nájdu po novom odpovede na svoje otázky.
Pekné bývanie je na trhu 17. rok. Aktuálne vydanie prináša 16-stranový špeciál o svetle. „Poradí, ako si správne osvetliť bývanie v jednotlivých zónach bytu či domu, pozýva čitateľov do inšpiratívnych interiérov bytov, domov a prevedie ich úchvatnou rekonštrukciou starého mlyna. Nechýbajú ani vintage prvky z domácnosti, veľkoplošné tapety alebo netradične situované kvety,“ informovala redakcia.
Časopis o bývaní sa dlhodobo drží v druhej desiatke poradia podľa predajnosti mesačníkov. V septembri tohto roka podľa auditu ABC SR predal 10 934 výtlačkov. Doterajší priemer za rok 2015 je 11 099 predávaných výtlačkov, čo medziročne predstavuje 15-percentný pokles.
V segmente časopisov o obývaní je medzi auditovanými titulmi aj magazín Nový Čas Bývanie vydavateľstva Ringier Axel Springer Slovakia, ktorý v septembri predal 28 258 kusov. Medziročný pokles za tri kvartály je v jeho prípade 12,4 percenta.
Pekné bývanie po redizajne v decembri 2015 Zdroj: NMH
Pekné bývanie v starom dizajne Zdroj: NMH