O uzavretej akvizícií informovala SITA na vlastnom spravodajskom webe Webnoviny.sk, podľa agentúry sa tak zavŕšil päťmesačný proces technologickej a procesnej integrácie.

SITA potvrdila, že svoje služby monitoringu bude poskytovať naďalej existujúcim aj novým klientom, no už v zastúpení Newton Media.

Podľa riaditeľky Newton Media pre zahraničné investície Magdaleny Horanskej umožní partnerstvo so SITA osloviť širšiu klientsku základňu a ponúknuť pestrejšie portfólio produktov.

Newton Media pohltila monitoring agentúry SITA

Vzniknúť má jednotná služba, ktorú získajú klienti agentúry aj Newton Media. Využiť chce kombináciu technologických riešení oboch spoločností.

„Klientom garantujeme zachovanie flexibility služieb podpory, na akú boli zvyknutí,“ povedal generálny riaditeľ SITA Ivan Sámel.

Aktualizované 8. 8.: Novú platformu, ktorú pripravujeme a ktorá bude mať množstvo zaujímavých funkcií, ponúkneme aj klientom SITA. Chystáme tiež nové portfólio produktov s pridanou hodnotou. S tým súvisí aj náš vstup do medzinárodnej organizácie AMEC, ktorá určuje celosvetové štandardy a trendy v oblasti merania PR a komunikácie,“ doplnila M. Horanská pre Mediálne.sk. Vstupný audit AMEC podľa nej potvrdili, že analytické produkty spoločnosti spĺňajú kvalitatívne nároky.

SITA a Newton Media kooperovali intenzívne už od roku 2009, keď sa dohodli na spolupráci pri spracovaní zdrojových dát z tlačenej do elektronickej databázovej podoby.

SITA poskytuje monitoring médií od roku 2005, podľa údajov agentúry bola na slovenskom trhu v ostatných dvoch rokoch trhovou jednotkou. SITA pôvodne monitoring predávala cez svoju dcérsku firmu Slovenská monitorovacia agentúra. Tá je v súčasnosti v likvidácii. Newton Media je lídrom v susednom Česku.

Na slovenskom trhu pôsobí aj niekoľko ďalších monitorovacích spoločností ako Slovakia Online či Storin. S druhou z nich sa viaceré vydavateľstvá súdili, pretože firma používala obsah ich médií bez súhlasu a teda aj bez poplatkov. Spor viedol k návrhu zmien autorského zákona

M. Horanská z Newton Media v súvislosti s možnou budúcou spoluprácou aj s ďalšími konkurenčnými subjektmi uviedla, že to vylúčené nie je.