Vydavateľ rovnomenného amerického denníka vo štvrtok oznámil, že bojuje s poklesom príjmov z tlačenej aj digitálnej reklamy. V rovnakom období vlani bola firma v zisku, ktorý bol na úrovni 16,4 milióna dolárov.
Príjem z tlačenej reklamy klesal ôsmy štvrťrok za sebou, za tri mesiace do 26. júna sa znížil o viac ako 14 percent. Príjem z digitálnej reklamy, ktorý tvorí asi tretinu celkového príjmu z inzercie, klesol o 6,8 percenta. Je to druhý kvartálny pokles za sebou.
S prudkým prepadom príjmov z tlačenej reklamy sa v posledných rokoch stretávajú aj iní vydavatelia periodík. V snahe zvrátiť tento vývoj, investoval podnik do technológií aj kampaní, akými boli napríklad rozdávanie slúchadiel pre virtuálnu realitu predplatiteľom.
V budúcich troch rokoch plánuje The New York Times investovať viac ako 50 miliónov dolárov na posilnenie svojej digitálnej prítomnosti mimo Spojených štátov.