Napriek tomu, že výdavky mierne stúpli, počet inzertných strán v tlači klesol o takmer tri percentá. V roku 2014 zaplnila reklama v monitorovaných printových médiách 49 041 inzertných strán.

Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence agentúry TNS Slovakia. Ten vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a bonusy. Reálne výdavky na printovú reklamu sú oproti týmto číslam teda výrazne nižšie.

Kým inzercia v novinách v roku 2014 klesla o 0,4 percenta, časopisy si medziročne polepšili o 1,4 percenta. Trh s časopismi zaznamenal kladný výsledok aj napriek tomu, že v roku 2014 skončili tituly Mamina či Navarené - napečené. Zaradenie nových magazínov do monitoringu (F.O.O.D. a Mollie tvorí) nemalo výraznejší vplyv na nárast v tomto segmente.

Podľa odhadov slovenskej pobočky agentúry ZenithOptimedia reálne tržby z reklamy v printoch celkovo klesli o dve percentá. V novinách si udržali úroveň predchádzajúceho roka a v magazínoch klesli o takmer štyri percentá. Celkovo podľa prognóz preinvestovali zadávatelia v novinách približne 47 milióna eur a v magazínoch 51 milióna eur.

Podľa monitoringu výdavkov najviac investovali zadávatelia do reklamy v printových tituloch vydavateľstiev Ringier Axel Springer, Spoločnosť 7 Plus a Petit Press. Spolu získali až 62 percent z celkových investícií. Na propagáciu vlastných aktivít a titulov využili vydavatelia o takmer osem percent menej inzertných strán ako v roku 2013.

Vydavateľstvo Výdavky (tis. eur) Zmena 2014/13  Podiel na printovom trhu
1. Ringier Axel Springer 48 689,05 0,07 % 28%
2. Spoločnosť 7 Plus 37 297,84 0,04 % 21%
3. Petit Press 23 024,87 -0,10 % 13%
4. Perex 13 231,06 -0,13 % 8%
5. Ecopress 7 263,70 0,04 % 4%
6. Versa Media 6 946,48 0,12 % 4%
7. Bauer Media 6 213,28 0,49 % 4%
8. Star Production 4 900,18 -0,08 % 3%
9. TREND Holding 4 460,62 -0,04 % 3%
10. Šport Press 4 035,29 -0,03 % 2%
PRAMEŇ: TNS Slovakia

Najväčšími zadávateľmi reklamy v tlačených tituloch boli vlani Lidl, Mountfield a portál Azet, ktorý patrí do skupiny Ringier Axel Springer a mohol teda vo veľkom bartrovať v tituloch vydavateľstva.

Všetci dali na reklamu podľa monitorovaných výdavkov viac ako rok predtým. Lidl si udržal predvlaňajšie prvenstvo v rebríčku.