Napriek tomu, že výdavky mierne stúpli, počet inzertných strán v tlači klesol o takmer tri percentá. V roku 2014 zaplnila reklama v monitorovaných printových médiách 49 041 inzertných strán.
Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence agentúry TNS Slovakia. Ten vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a bonusy. Reálne výdavky na printovú reklamu sú oproti týmto číslam teda výrazne nižšie.
Kým inzercia v novinách v roku 2014 klesla o 0,4 percenta, časopisy si medziročne polepšili o 1,4 percenta. Trh s časopismi zaznamenal kladný výsledok aj napriek tomu, že v roku 2014 skončili tituly Mamina či Navarené - napečené. Zaradenie nových magazínov do monitoringu (F.O.O.D. a Mollie tvorí) nemalo výraznejší vplyv na nárast v tomto segmente.
Podľa odhadov slovenskej pobočky agentúry ZenithOptimedia reálne tržby z reklamy v printoch celkovo klesli o dve percentá. V novinách si udržali úroveň predchádzajúceho roka a v magazínoch klesli o takmer štyri percentá. Celkovo podľa prognóz preinvestovali zadávatelia v novinách približne 47 milióna eur a v magazínoch 51 milióna eur.
Podľa monitoringu výdavkov najviac investovali zadávatelia do reklamy v printových tituloch vydavateľstiev Ringier Axel Springer, Spoločnosť 7 Plus a Petit Press. Spolu získali až 62 percent z celkových investícií. Na propagáciu vlastných aktivít a titulov využili vydavatelia o takmer osem percent menej inzertných strán ako v roku 2013.
Vydavateľstvo | Výdavky (tis. eur) | Zmena 2014/13 | Podiel na printovom trhu | |
1. | Ringier Axel Springer | 48 689,05 | 0,07 % | 28% |
2. | Spoločnosť 7 Plus | 37 297,84 | 0,04 % | 21% |
3. | Petit Press | 23 024,87 | -0,10 % | 13% |
4. | Perex | 13 231,06 | -0,13 % | 8% |
5. | Ecopress | 7 263,70 | 0,04 % | 4% |
6. | Versa Media | 6 946,48 | 0,12 % | 4% |
7. | Bauer Media | 6 213,28 | 0,49 % | 4% |
8. | Star Production | 4 900,18 | -0,08 % | 3% |
9. | TREND Holding | 4 460,62 | -0,04 % | 3% |
10. | Šport Press | 4 035,29 | -0,03 % | 2% |
PRAMEŇ: TNS Slovakia |
Najväčšími zadávateľmi reklamy v tlačených tituloch boli vlani Lidl, Mountfield a portál Azet, ktorý patrí do skupiny Ringier Axel Springer a mohol teda vo veľkom bartrovať v tituloch vydavateľstva.
Všetci dali na reklamu podľa monitorovaných výdavkov viac ako rok predtým. Lidl si udržal predvlaňajšie prvenstvo v rebríčku.